خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

زمان اسلحه به کمر بستن برای دفاع از هویت ملی تمام شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۹۰۴

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: جوانان و نسل آینده ما اگر می‌خواهند هویت ملی خود را حفظ کنند، دیگر زمان آن نیست که به کمر اسلحه ببندند. برای دفاع از هویت ملی باید قدرت‌های بزرگی را برروی پلتفرم‌ها شکل دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فیروزآبادی امروز در آیین افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری با تاکید بر اینکه باید تحلیل نظری در مواجه با تحول بزرگ فناوری که در پیش‌روی ما است را داشته باشیم، افزود: ما باید برای مواجه با شرایطی که فناوری برای ما ایجاد می‌کند آماده باشیم چراکه در صورت جا ماندن از این مهم، مشکلات بزرگی در آینده برای کشور به وجود خواهد آمد.

فیروزآبادی ادامه داد: هم‌اکنون در حوزه فناوری هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین بیشترین بخش‌‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و هر یک از آنها فصل‌های ثانویه‌ای را در بر دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌های مذکور سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در جهان انجام گرفته است، افزود: باید به آن توجه داشته باشیم که ارتباط انسان‌ها، جوامع، کشورها، شرکتها و سازمانها در حال باز تعریف براساس حوزه‌های مذکور است.

فیروزآبادی با یادآوری اینکه در قرون نوزدهم و بیستم اقتصاد تعریف دیگری داشت، اظهار کرد: اکنون حرف از تعامل در اقتصاد بر پایه اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و بلاک‌چین است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: نظام پولی کهنه برآمده از دوره صنعتی شدن به رغم اینکه به بلوغ رسیده است، به آهستگی در حال حذف شدن از اقتصاد جهانی است و اکنون تکنولوژی‌هایی همچون بلاک‌چین مطرح هستند.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه جهانی شدن به سرعت در حال شکل گرفتن است، افزود: در تعریف جدید جهانی شدن و اقتصاد جهانی بحث‌های جغرافی و سیاسی در حال بازتعریف هستند و آنچه که در گذشته به عنوان هویت و اراده ملی مطرح بود، تغییر پیدا خواهد کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در این عرصه ما نیز باید به دنبال بازتعریف هویت ملی خود در عرصه جهانی باشیم و باید بپذیریم که برای این مهم نیازمند ایجاد شرکت‌های و قدرتمند بزرگ پلتفرمی هستیم.

فیروز آبادی با بیان اینکه در کنار مقررات‌گذاری در حوزه فناوری باید به استانداردسازی نیز ورود کنیم، افزود: بحث نظام استانداردسازی نه از سوی دولت بلکه باید از طریق کنسرسیوم‌های پرقدرتی که بر روی پلتفورم‌های پرقدرت کار می‌کنند، شکل گیرند.

وی ادامه داد: البته در این حوزه حرکت‌هایی را شروع کردیم مانند ورود به استانداردسازی نانو تکنولوژی در سطح جهانی که اکنون کشور ما حرف زیادی در این حوزه برای گفتن دارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه من معتقدم در حوزه بلاک‌چین نیز باید استانداردسازی توسط بخش خصوصی انجام گیرد، گفت: هرچند که بلاک‌چین به دلیل دولت‌گریزی و نهاد گریزی افسارگسیخته است اما حتما بایستی استانداردسازی توسط بخش خصوصی و کسانی که می توانند خدمات بزرگی را بر روی پلتفورم ها ارایه دهند شکل گیرد.

وی اضافه کرد: جوانان ما باید اراده و قدرت خود را از طریق پلتفورم‌ها و مکانیزم‌های بازار در این حوزه به جهان نشان دهد و بدون شک این کار بزرگی است که باید در آینده نزدیک توسط نخبگان و نسل‌های آینده انجام شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه اگر جوانان می‌خواهند هویت ملی خود را حفظ کنند دوره اسلحه به کمر بستن گذشته است اظهار کرد: امروزه برای دفاع از هویت ملی باید بر روی پلتفورهایی کار شود که با ایجاد بازارهای بزرگ در جهان مشارکت خود را بالا ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز