خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

موج گرانی غیرقابل قبول است/ برخورد خارج از نوبت با متخلفان/نمی‌گذاریم در حق مردم اجحاف شود/ فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیفات خود را افزایش دهند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۷۵۸

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای قول داده‌اند روزهای اخیر میزان تخفیفات خود را افزایش دهند و حتی قیمت‌ها را کمتر از زمان افزایش قیمت بنزین ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی در دومین همایش اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اهمیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شرایط فعلی کشور گفت: جا دارد از مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکر کنم که این روزهای سخت کنار دولت و ملت بودند.

وی ادامه داد: در این هفته من سه جلسه در سه کمیسیون مجلس که بحث مشترک همه آنها گرانی بود داشتم و تمامی نمایندگان نگران اثرگذاری افزایش قیمت بنزین روی کالاها بودند.

وزیر صمت متذکر شد: نباید به دنبال اجرای این طرح بزرگ (افزایش قیمت بنزین) موج بزرگ گرانی بیاید. این تفکر که "هر زمان بنزین گران شد پس باید همه چیز گران شود" باید اصلاح شود که متاسفانه سال‌های اخیر این فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است.

وی افزود: روزهای اخیر مهمترین کار ما در وزارت صمت این بود که با بار روانی افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت بنزین مقابله کنیم؛ حتی رییس‌جمهور دستور داد تمام دستگاه‌های دولتی تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نداشته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: مبدا ورود کالا به چرخه مصرف یا واردات است یا تولید داخل پس اگر ما این زنجیره را کنترل کنیم و با استفاده از سامانه جامع تجارت و انبارها روند توزیع کالاها را زیر نظر بگیریم هیچ اتفاق غیرمترقبه‌ای در عرضه کالاها نباید رخ دهد. متاسفانه تاثیر روانی افزایش قیمت‌ها یک ظلم و اجحاف در حق مردم است. ما ملت متحد و هماهنگی هستیم و انتظار داریم در این زمان‌ها از سود و منافع خود کم کنیم تا وضعیت آرام شود.

وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی گفت: امسال که فشار تحریم‌ها افزایش پیدا کرد تولیدات ما اکثرا افزایشی بوده طوری‌که روغن نباتی در 8 ماهه اخیر 7 درصد افزایش، سبد مواد غذایی 15 درصد و دارو بیش از 23 درصد بوده که علت آن داخلی‌سازی برخی داروهای خارجی بوده و در سایر حوزه‌ها نیز مانند سیمان، کاشی و سرامیک نیز تولیدات خود را به حداکثر رساندیم.

رحمانی همچنین یادآور شد: بازرسی‌های خود را تشدید کردیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با تعزیرات مقرر شد پرونده‌های روزهای اخیر خارج از نوبت رسیدگی شود. به باور ما افرادی که این روزها کالای خود را گران می‌کنند در همان جهتی قدم بر می‌دارند که اشرار و اخلال‌گران روزهای اخیر تحرکات خود را انجام داده‌اند. ما در این مرحله بسیار حساس هستیم و نمی‌گذاریم در حق مردم اجحاف شود.

وزیر صمت در پایان گفت: اینکه موج گرانی تشکیل شود غیرقابل قبول است، ضمن آن‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز قول داده‌اند روزهای اخیر میزان تخفیفات خود را افزایش دهند و حتی قیمت‌ها را کمتر از زمان افزایش قیمت بنزین به مصرف‌کننده ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز