خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی؛ از قطعی اینترنت تا دستورالعمل‌ خلق‌الساعه

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۷۰۷

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اجرای نادرست قوانین مربوط به صادرات و یا تصمیمات خلق‌الساعه، صادرات فرآورده را دچار اختلال کرد ضمن اینکه قطعی اینترنت نیز مزید بر علت شده است.

فرزام گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر قطعی اینترنت بر صادرات فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: صادرات قبل از قطع اینترنت هم با مشکل مواجه بود و حالا قطعی اینترنت نیز در این موضوع  بی‌تاثیر نیست.

وی افزود: دنیا، دنیای ارتباطات است وقتی ارتباطات به حداقل برسد، تاثیرگذار است. اما صادرات ما بیشتر تحت‌تاثیر قیمت و عواملی است که در کشور جاری است ولی اینترنت و عدم ارتباط با دنیای بیرون هم مزید بر علت شده است. 

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: قیمتی که برای مواد اولیه و تولید در کارخانجات اعلام می‌شود با قیمت نهایی محصول قابل فروش تناسب ندارد و مشکلاتی را برای صادرات بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه مشکل ما برای صادرات تحریم‌های بیرونی نیست، یادآور شد: مسائل گمرکی و تعزیرات هم دست به دست هم داده که روند صادرات را نزولی کرده است. مجموع قوانین و مقرراتی که یا اجرا نشده و یا درست اجرا نمی‌شود و یا بخش‌نامه و دستورالعمل‌هایی که جلوی تولید را گرفته، همگی باعث اختلال در صادرات فرآورده شده است. 

گلچین با بیان اینکه دستورالعمل جدید و خلق‌الساعه که برای گمرکات صادر می‌شود مشکلاتی را برای ما حادث می‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی این مسائل نهایتا سنگی جلوی پای صادرکنندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز