خبرگزاری کار ایران

در هفت ماهه سال‌جاری؛

تجات خارجی کشور از مرز ۴۹ میلیارد دلار گذشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۲۰

براساس تازه‌ترین آمار گمرک، در هفت ماهه سال‌جاری بالغ بر 99 میلیون تن کالا به ارزش 49 میلیارد و 580 میلیون دلار از طریق مرزهای کشور صادر و وارد شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، سهم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی) در این مدت 79 میلیون و 422 هزار تن به ارزش 24 میلیارد و 407 میلیون دلار بود.

این گزارش می‌افزاید: پنج کشور عمده واردکننده کالا از ایران طی مدت مذکور به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و افغانستان بوده‌اند. چین با رقمی بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون دلار، عراق با 5 میلیارد و 173 میلیون دلار، امارات متحده عربی با 2 میلیارد و 784 میلیون دلار و ترکیه با 2 میلیارد و 672 میلیون دلار و افغانستان با یک میلیارد و 283 میلیون دلار مهمترین مقصد صادرات غیرنفتی ایران بودند.

بنابراین گزارش، میزان واردات قطعی کشورمان نیز در مدت مذکور 19 میلیون و 805 هزار تن انواع کالا به ارزش 25 میلیارد و 173 میلیون دلار بود.

براساس این گزارش چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند و آلمان کشورهای عمده طرف معامله واردات با ایران بوده‌‌اند. به طوری که چین 6 میلیارد و 399 میلیون دلار، امارات متحده عربی 4 میلیارد و 586 میلیون دلار، ترکیه 3 میلیارد و 37 میلیون دلار، هند 2 میلیارد و 335 میلیون دلار و آلمان یک میلیارد و 208 میلیون دلار از کل واردات کالا به ایران را به خود اختصاص دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز