خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

خلق مسیرهای جدید هوایی در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۰۴

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خطوط ناوگان ریلی را از 4700 به 14 و 400 کیلومتر افزایش دادیم، گفت: قریب به 15 هزار کیلومتر نیز خطوط ریلی جدید را در دست طراحی و اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ششیمن کنفرانس بین‌المللی – منطقه‌ای تغییر اقلیم گفت: توجه به اقلیم و حساس بودن به تغییرات اقلیم موضوع بسیار حائز اهمیتی است که ما از پیشینیان خود آموخته‌ایم. همه ما می‌دانیم که شرایط زندگی را باید با شرایط اقلیم کشور همواره هماهنگ کنیم و این آموخته‌ها که از قرون و اعصار گذشته باقی مانده نشان از نگاه حکیمانه‌ای است که در اقلیم مردمان این کشور در اقلیم خشک و نیمه‌خشک سکونتگاه‌های خود را با کوچکترین خدشه‌ای به طبیعت بنا کرده‌اند. ما نیز باید این دستاوردها و شیوه زندگی و کسب و کارها را نوسازی کرده و از آن استفاده کنیم تا این سنت حسنه و دستاورد مفید را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اما زمانی که از بیرون کپی‌برداری می‌کنیم و با اقلیم خودمان درست رفتار نمی‌کنیم؛ ناهنجاری‌های زیست محیطی در کشور روزافزون می‌شود، در حالی که باید به لحاظ عقلی و تعهد فردی و اجتماعی به سمت تولید پایدار می‌رفتیم و از توسعه‌های بی‌رویه که باعث برهم زدن اقلیم بود، خودداری می‌کردیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خلق مسیرهای جدید هوایی برای طی مسیر کمتر و در  نتیجه مصرف سوخت کمتر یکی از اقداماتی است که ناوگان حمل و نقل هوایی در دستور کار قرار داده است. همچنین بهینه‌سازی ناوگان حمل و نقل جاد‌ه‌ای با شتاب خوبی آغاز شده که باید ادامه پیدا کند. تدوین مقررات ملی ساختمان و مبحث ماده 19 که در خصوص الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها است از رسالت‌های وزارت راه و شهرسازی است. همچنین به کارگیری سوخت با سولفور کمتر برای حمل و نقل دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش ناوگان ریلی و توسعه ناوگان ریلی نیز توانسته‌ایم، خطوط ریلی را از 4800 کیلومتر به 14 هزار و 400 کلومتر افزایش داده و قریب به 15 هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در دست طراحی و اجرا داریم.

اسلامی تاکید کرد: بهینه سازی مصرف سوخت و پایداری محیط زیست را باید به عنوان یک موضوع اخلاقی و دینی مورد توجه قرار داده و اقدامات مناسب را در خصوص آن انجام دهیم.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت دیگر مربوط به مبحث شهرسازی است و ما توجه ویژه‌ای به این موضوع داریم و تلاش می‌کنیم که ظرفیت تاب‌آوری شهرها و سکونتگاه‌ها را افزایش داده و با طراحی و طرح‌ریزی شهری با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی به مسائل محیط زیست نیز توجه کنیم و به سمت شهرسازی هوشمند حرکت کنیم. همچنین تلاش کنیم تا تجمع کسب و کار را در قانون حمل و نقل شهری قرار داده تا مسافرت‌های درون شهری را به حداقل برسانیم و سرانه زندگی عمومی به ویژه پارک‌ها را در مقابل گسترش دهیم.

او تصریح کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موثر همواره در جهت توسعه متوازن و پایدار گام موثر برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز