خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

احدی اجازه افزایش قیمت مسکن را ندارد/ قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۸۹

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عده‌ای بخواهند افزایش قیمت بنزین را بهانه کرده و افزایش قیمت دهند درست نیست و باید حتما تعزیرات و دستگاه‌های متولی در این زمینه ورود کنند و احدی اجازه ندارد قیمت‌ها را نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی تغییر دهد و از این طریق به مردم اجحاف کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم در جمع خبرنگاران گفت: وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل و شهرسازی اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است یکی از این آنها مبحث 19 است که بازنگری آن انجام شده و ما از سازمان نظام مهندسی می‌خواهیم و تاکید می‌کنیم که حتما مبحث ماده 19 را در طراحی ساختمان نظارت کند و مردم نیز برای رعایت این مبحث اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبحث ماده 19 سهم قابل ملاحظه‌ای در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد، ادامه داد: موضوع دوم موضوع حمل و نقل جاده‌ای است که اقدامات پرشتابی در چند سال گذشته انجام شده و به دلیل مسائل و مشکلات مالی که پیش آمد یک مقدار روند آ‌ن دچار رکود شد اما مجددا با یک اهتمام ویژه درصدد هستیم تا خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم و همچنین بحث حمل و نقل ریلی را مورد توجه قرار دادیم و در این بخش نیز در خصوص لوکوموتیوها و بازسازی آنها برنامه جدیدی را داریم که در بخش لوکوموتیوها استفاده از لوکوموتیوهای پیشرفته را در دستور کار قرار دادیم و همین طور توسعه ریلی را داریم و برقی کردن خطوط ریلی از آیتم‌های مهم ما در حوزه حمل و نقل ریلی است در بحث برقی کردن خطوط ریلی قراردادهایی از گذشته امضا شده بود که به دنبال آن هستیم تا این قراردادها را فعال کرده و استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نکته آخر این است که در حمل و نقل دریایی نیز از سوخت با سولفور کمتر استفاده کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم زمان مسافت پروازهای هوایی را کاهش دهیم. همچنین در کنار همه این موارد بحث شهرسازی هوشمند را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم شهرهای سبز با حداقل آلایندگی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به طرح مدیریت مصرف سوخت آیا بخش‌هایی از درآمدهای حاصل از این طرح به نوسازی ناوگان حمل و نقلی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: خیر تمام این درآمد به خانواده‌هایی که تعریف شده‌اند تعلق می‌گیرد. ما از محل تبصره 19 قانون و محل صندوق توسعه ملی برای این موضوع در نظر گرفته شده است استفاده می‌کنیم و نکته حائز اهمیت این است که ما بتوانیم از تولیدات ساخت داخل بیشتر استفاده کنیم تا هم کارخانه‌ها فعال شده و هم نوسازی ناوگان حمل و نقلی را داشته باشیم.

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت سوخت بر افزایش قیمت مصالح و در نهایت بر قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود گفت: اگر بخواهیم هیجانی فکر کرده قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد اما سهم بنزین آنقدر نیست که قیمت کالای تمام شده افزایش پیدا کند و اینکه یک عده‌ای بخواهند این موضوع را بهانه کرده و افزایش قیمت دهند درست نیست و باید حتما تعزیرات و دستگاه‌های متولی در این زمینه ورود کنند و احدی اجازه ندارد قیمت‌ها را نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی تغییر دهد و از این طریق به مردم اجحاف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز