خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش فروش داشتیم/ برخی به خاطر افزایش مالیات مجبور به تعطیلی کسب و کار شدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۶۳۲

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: رکود مسکن به صورت مستقیم بر این صنعت تاثیر گذاشته است به طور معمول انجام کارهای تهویه مطبوع اعم از حرارتی و سرمایشی معمولا در مرحله آخر ساختمان‌سازی صورت می‌گیرد اکنون نیز با توجه به کمبود نقدینگی در جامعه معمولا سازندگان ابتدا منتظر می‌مانند که ابتدا واحد ساخته شده را به فروش برسانند و سپس از محل نقدینگی آن وسایل مورد نیاز گرمایشی و سرمایشی را تهیه کنند.

محمد باقر معتمد فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت فروش وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال گفت: اقلامی که شامل حرارت مرکزی، دیگ، مشعل، شوفاژ و لوازم موتورخانه‌ای می‌شود اکنون با قیمت مناسب و به تعداد کافی در بازار موجود است در بخش شوفاژهای دیواری و زمینی نیز با توجه به اینکه 95 درصد این کالاها در داخل تولید می‌شود بدون هیچ محدودیتی و با خدمات پس از فروش متعهدانه در دسترس مشتریان است.

وی در خصوص تغییرات قیمتی پکیج‌های حرارتی در سال جاری گفت: با توجه به رکود حاکم در بازار می‌توان گفت که ما نسبت به سال گذشته در همان زمان حتی با کاهش قیمت روبرو بودیم، واحدهای تولیدی در قالب جشنواره‌های مختلف تخفیفات ویژه‌ای را برای مشتریان قائل شدند تا بتوانند سهم خود را از همین بازار راکد بیشتر کنند. رکود مسکن به صورت مستقیم بر این صنعت اثر گذاشته است به طور معمول انجام کارهای تهویه مطبوع اعم از حرارتی و سرمایشی معمولا در مرحله آخر ساختمان‌سازی صورت می‌گیرد اکنون نیز با توجه به کمبود نقدینگی در جامعه معمولا سازندگان ابتدا منتظر می‌مانند که ابتدا واحد ساخته شده را به فروش برسانند و سپس از محل نقدینگی آن وسایل مورد نیاز گرمایشی و سرمایشی را تهیه کنند. تمام این عوامل باعث شده که ما نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش فروش داشته باشیم.

معتمد در خصوص بررسی افزایش مالیات صنوف در دولت و اثرگذاری آن بر روی صنف متبوع خود گفت: با توجه به اینکه کالاهای ما قیمت بالایی دارند و در هر معامله مبالغ زیادی جابجا می‌شوند معمولا واردکنندگان و فروشندگان به صورت قانونی دفاتر حسابداری دارند به طوری که بیشترین میزان پرداخت مالیات در بین صنوف تهران متعلق به ما است و این طور به منظر می‌رسد که قرار است باز هم فشار مالیاتی بر روی ما بیشتر شود.

وی افزود: من به شخصه تعداد زیادی از افرادی که می‌شناسم که در صنف ما مشغول بودند اما مجبور شدند به خاطر فشار مالیاتی و افزایش بدون حساب و کتاب آن،  شغل خود را تغییر دهند اکنون در خیابان طالقانی که بورس این لوازم است می‌توانید به راحتی ببینید که تعداد زیادی از مغازه‌ها تبدیل به بانک شده‌اند. وقتی ممیز مالیاتی می‌گوید من کاری به میزان خرید و فروش و رکود بازار ندارم و باید هر سال فلان درصد به مبلغ مالیات اضافه کنیم و تمام ادله و دفاتر را رد می‌کند وضعیت همین می‌شود.

وی افزود: کمیسیون مالیات اتاق اصناف تهران و ایران در رابطه با لایحه جدید دولت در خصوص اصلاح پایه‌های مالیاتی پیشنهادات خود را ارائه داده و جلسات زیادی با رئیس سازمان مالیات و کارشناسان آن داشته که امیدواریم دو طرف به یک جمع‌بندی مناسب برسند.

وی افزود: یک پکیج گرمایشی از کارخانه به قیمت 4 میلیون و 350 هزار تومان خرید می‌شود و در نهایت به دست مصرف کننده نهایی به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد. افزایش 50 هزار تومانی در پایه قیمتی 4 میلیون تومانی یعنی یک درصد بسیار کم اما مامور مالیات این را متوجه نمی‌شود و باز حرف خود را می‌زند.

وی در خصوص استفاده صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: ما همواره طرفدار شفافیت و اصلاح نظام پرداخت مالیاتی هستیم و از همان ابتدا اعلام کردیم که در صورت اجرای درست قانون صندوق‌های مکانیزه باعث خواهد شد که صنوف به صورت واقعی مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند. ما این باور را داریم که اگر این صندوق‌ها در صنف ما نصب شود بسیاری از اعضا از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی در خصوص فعالیت‌های صنف فروشندگان کالاهای سرمایشی و گرمایشی گفت: ما نزدیک به هزار عضو در این اتحادیه داریم و پنج کمیسیون شکایات حل اختلاف، آموزش، بازرسی به صورت منظم فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص شکایات گفت: 99 درصد شکایتی که از اعضای صنف ما می‌شود در اتحادیه به طور کامل حل و فصل می‌شود زیرا کارشناسانی که در این کمیسیون حضور دارند همگی دارای تجربه بالایی هستند و به صورت کامل کالا را می‌شناسند و حتی از سوابق واحدهای صنفی نیز و نحوه کارکرد آنها کاملا اطلاع دارند تا بدانجا که نامه‌هایی که از تعزیرات برای اعمال نظر کارشناسی به اتحادیه ارجاع داده می‌شود ما خودمان سعی می‌کنیم که با دو طرف تماس بگیریم و اختلاف را حل کنیم و بارها شده که در جواب نامه کارشناسی تعزیرات نامه حل اختلاف را به سازمان تعزیرات ارسال کردیم. عمده شکایت‌ها در بخش قیمت و نصب کالا است با وجود آ‌نکه این اتحادیه مسئولیت در بخش نصب ندارد اما ما سعی می‌کنیم برای عدم اتلاف وقت حتی این موارد را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز