خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا؛

در صورت افزایش قیمت خودسرانه، واحد پلمپ خواهد شد/ گشت‌های مشترک تقویت شده است/ مردم تخلفات را گزارش کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۰۰

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: پس از اعلام افزایش قیمت بنزین گشت‌های مشترک سازمان صمت با اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی تقویت شده است همچنین با هماهنگی که با اتحادیه ها داشتیم آنها نیز جداگانه تعداد بازرسی‌های خود را افزایش داده‌اند.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با رد هرگونه افزایش قیمت کالا خبر از برخورد شدید و در صورت لزوم پلمپ واحدهای عرضه کننده خاطی داد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای نظارت بر مبادی عرضه کالا اعم از کالاهای وارداتی و تولیدی بین دستگاه‌های مسئول صورت گرفته که هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشند.

صادقی افزود: همچنین بر فرایند توزیع و انبارش شرکت‌های پخش اعم از دولتی و خصوصی نظارت کامل وجود دارد تا هیچگونه تغییری اعم از قیمت‌گذاری و توزیع نداشته باشند. شبکه‌های مویرگی توزیع کالا مانند قبل باید فرایند توزیع را ادامه دهند تا هیچ کمبودی در عرضه کالا وجود نداشته باشد.

وی در خصوص اثرات افزایش قیمت بنزین بر قیمت تمام شده برخی کالاها گفت: اگر لازم باشد که قیمت‌های برخی کالاها افزایش پیدا کند ما گزارش لازم را تهیه و به وزیر ارائه می دهیم و در نهایت اگر لازم باشد اجازه افزایش قیمت داده خواهد شد اما در حال حاضر مجوز هیچگونه افزایش قیمتی صادر نشده و قیمت‌ها بدون هیچ تغییری خواهد بود.

صادقی با اشاره به بازرسی‌های فیزیکی و برخورد با متخلفان گفت: پس از اعلام افزایش قیمت بنزین گشت‌های مشترک سازمان صمت با اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی تقویت شده است، همچنین با هماهنگی که با اتحادیه‌ها داشتیم آنها نیز جداگانه تعداد بازرسی‌های خود را افزایش داده‌اند  همزمان ما از طریق سامانه رصد کالا و انبارها شبکه تهیه و توزیع کالا را کنترل میکنیم که مشکلی به وجود نیاید.

وی با اشاره به جلسه صبح قائم مقام وزیر در امور بازرگانی گفت: در این جلسه اعلام شد که هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و پرمصرف وجود ندارد و شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام و سایر شرکت‌های تامین کننده کالا در بخش خصوصی بیش از نیاز کشور اقدام به واردات اینگونه کالاها کرده‌اند و در صورت هرگونه کمبودی از ذخایر موجود در انبارها استفاده خواهد شد با این روند جلو هرگونه کم فروشی و احتکار کالا گرفته خواهد شد. ضمن آنکه علاوه بر بازرسی‌ها مردم در صورت هرگونه تخلف و خصوصا افزایش قیمت کالا می‌توانند با تلفن 124 تماس گرفته و در کمترین زمان به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز