خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به مطلب مورخ ۹۸.۸.۲۲ خبرگزاری ایلنا صورت پذیرفت:

توضیح انجمن صنایع لبنی درباره ادعای سودهای نجومی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۷۸

انجمن صنایع فرآروده‌های لبنی ایران در پاسخ به مطلب مورخ 98.8.22 خبرگزاری ایلنا با عنوان" سود 300 تا 400 درصدی صنایع لبنی دربرخی محصولات " توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا؛ در این جوابیه آمده است؛

به استحضار می‎رساند پیرو مصاحبه درج شده در آن رسانه محترم در تاریخ 22 آبان 1398 با تیتر «سود 300تا 400درصدی صنایع لبنی در برخی محصولات» با کد خبر 833803 و بیان برخی موارد خلاف واقع، خواهشمند است عطف به قانون مطبوعات جوابیه انجمن صنایع فرآورده‎های لبنی ایران را در آن رسانه درج نمایید .

بر اساس گفته‎های آقای نعمتی، رییس محترم هیئت مدیره اتحادیه دامداران ایران، «کارخانجات لبنی سودی در حدود 300 الی 400 درصد کسب می‎کنند» و همچنین ایشان عنوان داشته‎اند که «در برخی محصولات تا 1000 درصد سود عاید کارخانه‎های لبنی کشور می‎شود.»

متاسفانه باید اعلام کنیم که عددها و ارقام اعلام شده از سوی ایشان خلاف واقع و نادرست بوده و بر همین اساس از ایشان تقاضا داریم مستندات خود را درباره چنین ارقامی اعلام نمایند.

در عین حال از همه دست‎اندرکاران صنعت لبنیات و عموم مردم دعوت می‎کنیم به این نکته توجه داشته باشند که میزان سود کارخانه‎های لبنی، برخلاف ادعاها و فضاسازی‎هایی از قبیل آنچه مورد اشاره قرار گرفت، کمتر از متوسط سود حاصله در تولیدات صنعتی کشور است و اصولا در بحث لبنیات باتوجه به آن‎که محصول نهایی را دولت محترم قیمت‎گذاری کرده و قیمت‎ها را اعلام می‎نماید تحصیل چنین سودهای غیر قابل باوری غیرممکن است زیرا در کنار 14 قلم اجناس قیمت‎گذاری شده، سایر کالاهای لبنی نیز مشمول دستورالعمل قیمت‎گذاری کالاهای تولید داخل بوده و هرگز کسب سودبیش از سود قانونی مجاز، امکان‎پذیر نمی‎باشد.

در حالی که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و صنایع کشور با مشکلات عدیده‎ای دست به گریبان‎اند، اظهارات خلاف واقع از این دست که آقای حسین نعمتی بیان داشته‎اند؛ به جز سرپوش گذاشتن بر روی ایرادات وارد به تامین‎کنندگان شیرخام و همچنین تشویش اذهان عمومی نتیجه‎ی دیگری در برنخواهد داشت.

در پایان با تاکید بر خلاف واقع و نادرست بودن ادعاهای رییس محترم هیئت مدیره اتحادیه دامداران ایران از ایشان درخواست جدی داریم تا مدارک ادعاهای خود را جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‎ها قرار دهند و در خصوص ارقام اعلامی شفاف‎سازی فرمایند.           

توضیح انجمن صنایع لبنی درباره ادعای سودهای نجومی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز