خبرگزاری کار ایران

کسانی که کارت سوخت ندارند چه کنند؟

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۷۸۴

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: هم اکنون عرضه سوخت در کشور بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، شهرام رضایی در این باره گفت: بر اساس مصوبه‌ای که شامگاه پنجشنبه (۲۳ آبان‌ماه) به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ شد، همه خودروهای بنزین‌سوز شخصی، ۶۰ لیتر و دوگانه‌سوزها ۳۰ لیتر سهمیه به صورت ماهانه در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود، سهمیه موتور سیکلت‌ها هم ۲۵ لیتر است.

وی افزود: پس از پایان سهمیه، خودروهای شخصی می‌توانند تا ۲۵۰ لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاه‌دار استفاده کنند.

رضایی گفت: محدودیت ۲۰ لیتر از کارت سوخت جایگاهدار هم برداشته شد و با این کارت با قیمت سه هزار تومان تا ۶۰ لیتر امکان سوخت‌گیری وجود دارد.

وی افزود: قیمت بنزین سوپر سه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر است و شامل سهمیه بندی نمی‌شود، بنزین سوپر تک نرخی و فقط با کارت سوخت جایگاه‌دار قابل ارائه است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: خودروهای دولتی همچون گذشته سهمیه‌ای ندارند، اما بودجه آن برای واحدهایی که از خودروهای دولتی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: امروز (جمعه، ۲۴ آبان‌ماه) ‌باجه‌های معطله پست باز است و کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند.

وی گفت: اشخاصی که کارت هوشمند سوخت در اختیار ندارند، سهمیه به مدت ۶ ماه در کارتشان محفوظ است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: فرآیند صدور کارت هوشمند سوخت بیش از سه هفته زمان نمی‌برد و تاخیرهای صورت گرفته به دلیل حجم بالای مراجعه‌هاست، ما هم قول می‌دهیم که این روند تسریع شود.

رضایی گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی به شرط رعایت نرخ‌های مصوب، مابه‌التفاوت نرخ یک و دو به اندازه سهمیه و به صورت اعتبار در کارت بانکی رانندگان این تاکسی‌ها شارژ می‌شود که این اعتبار قابل برداشت در جایگاه‌های عرضه سوخت است.

وی تاکید کرد: سازوکار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: معنای آن این است که وقتی سهمیه ۶۰ لیتری این خودروها به پایان رسید،  از بنزین ۳ هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه‌التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

رضایی گفت: درباره خودروهای فرسوده، ‌قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌دار می‌توانند استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ساز کار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: معنای آن این است که وقتی سهمیه شصت لیتری این خودروها به پایان رسید از بنزین ۳ هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه‌التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

رضایی گفت: درباره خودروهای فرسوده، ‌قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌دار می‌توانند استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز