خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی خبرداد:

افزایش ظرفیت سردخانه‌های کشور به ۵.۱ میلیون تن

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۶۰۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید، ظرفیت سردخانه‌های کشور از ۲.۵ میلیون تن به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در حاشیه بازدید و بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان لرستان از دشت‌ها، اراضی شیبدار و کوهپایه‌های خوبی با قابلیت کشت درختان مثمر و غیرمثمر برخوردار است.

وی گغت: طی چند سال اخیر، ۵۳۰۰ هکتار باغ مثمر در لرستان ایجاد شده که نشان دهنده ظرفیت خوب استان در این زمینه است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد دو برابری اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در لرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳ هزار هکتار از اراضی  استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و امیدواریم این وضعیت همچنان استمرار داشته باشد.

حجتی اذعان کرد: با توجه به بالارفتن هزینه‌های لوله و اتصالات، سهم کشاورزان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری بالا رفته است، به همین منظور در مرکز برای کاهش فشار به کشاورزان تلاش و پبگیری می کنیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش عمده محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم و برنج، سیب زمینی، پیاز، گوحه فرنگی و سیب درختی، گفت: به دلیل بارش‌های مناسب شاهد افزایش تولید در همه محصولات کشاورزی هستیم.

حجتی با اشاره به افزایش تولید بیش از یک میلیون تنی گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته، خاطرنشان ساخت: ۳۳۰ هزار تن گوجه فرنگی خریداری و پس از تبدیل شدن به رب در کارخانجات به مرور وارد بازار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، ظرفیت سردخانه‌های کشور از ۲.۵ میلیون تن به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته و روز به روز در حال گسترش است.

حجتی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در لرستان تاکید و اظهار کرد: علی رغم اطلاع‌ رسانی‌ های گسترده مبنی بر اینکه برخی محصولات سهم زیادی در سبد غذایی مردم ندارد، اما شاهد افزایش کشت برخی از این محصولات نسبت به سال گذشته هستیم که امیدواریم با اتخاذ تدابیری این مشکل را برطرف نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی در این سفر، از پرداخت بیش از ۵۰ درصد خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان حبر داد و گفت: در همان هفته اول پس از وقوع سیل، مبلغ جبران خسارت ها در هیات دولت تصویب و به استانها ارسال شد.

حجتی با اشاره به این که کمک های بلاعوض درحال پرداخت است، اظهار امیدواری کرد: تا قبل از پایان آبان ماه پرداخت کمک های بلاعوض ها کامل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز