خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

ارسال آنالیز قیمت تمام شده تولید گندم به سازمان بازرسی کل کشور/ قیمت هر کیلوگرم گندم ۲۵۵۹.۲ تومان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۷۱

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: پس از شکایت کشاورزان به سازمان بازرسی کل کشور درباره قیمت خرید تضمینی گندم، به دستور رئیس قوه قضاییه ایران آنالیز قیمت تمام شده محصول تهیه و به این سازمان ارسال شد.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به ورود قوه قضائیه به موضوع خرید تضمینی گندم در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: پس از دستور آقای رئیسی به وضعیت خرید تضمینی گندم، سازمان بازرسی کل کشور از ما آنالیز دقیق قیمت تمام شده تولید گندم را خواست.

وی یادآور شد: رئیس قوه قضاییه ایران با توجه به اهمیت خوداتکایی در تولید گندم از مسئولان امر خواست که خرید تضمینی گندم را در سراسر کشور مورد بررسی قرار داده و گزارشی از این بابت به او ارائه دهند تا امنیت غذایی تهدید نشود.

ایمانی با بیان اینکه در پی دستور آقای رئیسی سازمان بازرسی از ما آنالیز قیمت را خواست، افزود: آنالیز قیمت تهیه شده بر اساس برآورد دقیق هزینه نهاده‌های تولید گندم مانند کود، سم و ... تهیه و به سازمان بازرسی ارسال شد.

به گفته وی، قیمت ارائه شده به سازمان بازرسی کل کشور 2559.2 تومان است.

ایمانی افزود: این قیمت با در نظر گرفتم حداقل سود برای گندمکاران است.

وی ابراز امیدواری کرد که در نهایت قیمت 2 هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم گندم مورد تائید قرار گیرد.

ایمانی تاکید کرد: البته برای افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان فقط نظر سازمان بازرسی کل کشور کافی نیست و باید دستگاه‌های مربوطه نیز با آن موافق باشند.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران سطح زیر کشت گندم برای سال‌زراعی جاری را تا امروز 3.5 میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: روزانه 70 تا 80 هکتار از اراضی کشاورزی به زیرکشت گندم می‌رود که نشان از روند خوب کشت گندم در کشور دارد.

ایمانی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در سالجاری به 14 میلیون تن برسد، اما تولید بالای گندم به معنی تحویل گندم به دولت به میزان مورد نیاز برای تامین ذخایر استراتژیک نیست.

به گزارش ایلنا، دهم آبان ماه‌جاری، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، از ورود این قوه به موضوع خرید تضمینی گندم خبر داد و  دستور رسیدگی  به آن را صادر کرد. وی با اشاره به اهمیت حفظ استقلال در تولید گندم از مسئولان امر خواست تا خرید تضمینی گندم را در سراسر کشور مورد بررسی قرار داده و گزارشی در این زمینه ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز