خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد:

معماری سازمانی دولت با «دولت الکترونیک»

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۳۸

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر لزوم تغییر در دانش معماری سازمانی در کشور، گفت: ایجاد تغییر در معماری سازمانی دولت از اولویت‌های این حوزه است و استفاده بهینه از دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات مناسب‌ترین راه برای ایجاد تغییر مثبت است.

به گزارش ایلنا به نقل از  سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با انتقاد از معماری ناکارآمد سازمانی، گفت: معماری سازمانی دولت نیاز به طراحی و بازآفرینی دارد و این فرصت با ورود حوزه دولت الکترونیک و رشد فناوری اطلاعات میسر می‌شود.

وی  با مقایسه کشورهای مختلف در مبحث بزرگی دولت و معماری سازمانی، گفت: دو شاخص مهم در دنیا برای سنجش میزان بزرگی دولت‌ها وجود دارد که میزان مخارج دولت به نسبت تولید ناخالص داخلی (GDP) یکی از این شاخص‌ها و شاخص دیگر میزان کارمندان بخش عمومی به‌کل جمعیت کشور است.

ناظمی افزود: کشور ما در این دو شاخص در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه از معماری دولتی کوچک‌تری برخوردار است اما به دلیل ناکارآمدی معماری سازمانی دولت این تصور ایجاد می‌شود که دولت بزرگ است و نیاز به کوچک‌سازی داریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر استفاده از فناوری اطلاعات درباز تعریف معماری سازمانی، تصریح کرد: ما نیازی به کوچک‌سازی دولت و واگذاری خدمات و مامورت های ذاتی نظیر آموزش و بهداشت به بخش‌های دیگر نداریم بلکه نیازمند عزم جدی برای  بازآفرینی و تغییر پارادایم‌ها در این حوزه هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز