خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

آمادگی تهران برای وقوع سیلاب/ افزایش ۲۲۷ میلیون متر مکعبی ذخایر سدها

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۱۵۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر در سدهای ۵ گانه ۷۸۱ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۵۵۴ میلیون متر مکعب بوده است بنابراین نسبت به سال گذشته ۲۲۷ میلیون متر مکعب مکعب آب بیشتری داریم.

سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت ذخایر سدها و آمادگی برای سیلاب احتمالی اظهار داشت: از ابتدای مهر تا 20 آبان در استان تهران حدود 70 میلی‌متر بارندگی داشتیم که این رقم در سال گذشته 46 میلی‌متر و متوسط بلند مدت هم حدود 31 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال آبی قبل 51 درصد و نسبت به بلندمدت 50 ساله 129 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم، تصریح کرد: میزان ورودی سدهای 5 گانه تهران در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل (از اول مهر ماه تا 19 آبان)  حدود 60 درصد افزایش و در این مدت 33 درصد بیشتر آب شرب را از آب سطحی تامین کردیم. یعنی سال گذشته در مدت 50 روزه مهر تا 20 آبان 100 میلیون متر مکعب از آب سدها برای شرب تامین کردیم امسال این رقم 133 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر در سدهای 5 گانه 781 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم این در حالی است که این رقم در سال گذشته 554 میلیون متر مکعب و در سال‌های نرمال در طول 50 سال بهره برداری حدودا 709 میلیون متر مکعب بوده است، بنابراین نسبت به سال گذشته 227 میلیون متر مکعب و نسبت به سال‌های نرمال 74 میلیون متر مکعب آب بیشتری داریم. 

وی در ادامه درباره آمادگی برای وقوع سیلاب خاطرنشان کرد: ما همواره در پاییز، زمستان و بهار با مدیریت مخزن آمادگی مهار سیلاب را داریم و در پایین دست هم با همکاری شهرداری تهران و سایر مجموعه‌ها مثل اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رسوب زدایی و کارهای مرتبط با مهندسی رودخانه را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز