خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان تهران خبر داد:

راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی/ مسئول تنظیم بازار میوه شب عید وزارت صمت است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۸۷

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان تهران از راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک بارانداز نیز در منطقه جنوب استان تهران در نظر گرفته شده تا محصولات کشاورزی در استان تهران بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود محمودی در نشست خبری که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد با بیان اینکه ایجاد بازارچه و بارانداز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در اساسنامه تعاونی روستایی پیش بینی شده است اظهار کرد: دو منقه را برای ایجاد بارانداز و بازارچه در نظر گرفته‌ایم که در جنوب شهرستان ری قرار دارد.

وی ادامه داد: این انبار و بارانداز برای توزیع مستقیم محصولات کشاورزی و مواد پروتینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمودی محل قرارگیری بارانداز را تعدادی از انبارهای امین‌آباد شهرستان ری عنوان کرد و گفت:‌ زمینی به مساحت دو هکتار توسط شرکت تعاونی سبزی کاران در انتهای بزرگراه امام علی برای ایجاد بارانداز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با حذف دلالان بارانداز و بازارچه مورد بحث به تعاونی‌ها و تشکل‌های تولید بخش کشاورزی واگذار خواهد شد، همچنین اگر تولیدکننده‌ای توان تامین و عرضه مستقیم محصول را داشته باشد می‌تواند طرف قرارداد قرار گیرد.

محمودی با یادآوری اینکه در حال حاضر کشاورزان تولیدات خود را با قیمت پایین و مصرف‌کننده آن را با قیمت بالا می‌خرد، افزود: بارانداز و بازارچه اطراف استان تهران می‌تواند تکمیل کننده زنجیره تولید از مزرعه تا سفره باشد.

وی همچنین از مذاکراتی با شهرداری تهران برای عرضه محصولات کشاورزی به طور مستقیم در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

محمودی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی تهران برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مانند سبزی و صیفی و رب گوجه فرنگی برنامه‌ریزی کرده و به زودی آن را با کمک تشکل‌ها اجرایی خواهد کرد.

مدیرعامل تعاون روستایی استان تهران در ادامه سخنان خود درباره تامین میوه شب عید نیز گفت: با توجه به تغییر در قانون انتزاع مسئولیت تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده و سازمان تعاون روستایی دیگر مسئولیتی در این باره ندارد.

محمودی در پایان سخنان خود اظهار کرد: تعاونی روستایی در تامین نهاده‌های بخش کشاورزی مانند کود، سم و بذر با قیمت‌های مناسب فعالیت می‌کند اما با توجه به اهمیت بازرگانی و بازار محصولات کشاورزی به این حوزه نیز ورود کرده تا کشاورزان بیشتر از نتایج زحمات خود بهره‌مند و واسطه‌ها حذف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز