خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:

شفاف‌سازی بودجه را دنبال می‌کینم

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۲۹

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منظور از تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، فراهم کردن شرایط شفافیت، لحاظ نمودن ریسک‌ها و مخاطرات و همسوسازی فعالیت‌ها با اهداف حاکمیت است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، سیدحمید پورمحمدی در جلسه هم‌اندیشی سازمان برنامه و بودجه کشور با روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها اظهار داشت: برنامه‌محوری به جای دستگاه محوری، تمرکز بر اهمیت سند اجرایی بودجه، بودجه‌ریزی دوساله، کمیته‌های بازبینی هزینه‌ها، تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، عملیات فرابودجه‌ای و نیز سامانه تعهدات و تضامین، اهم محورهایی است که ما باید با سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در آن حوزه‌ها به اجماع برسیم.

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد بودجه‌ریزی دوساله، گفت: سال اول بودجه برای تصویب است و سال دوم برای اطلاع و از سال دوم وضعیت به‌گونه‌ای خواهد بود که پایه‌ای برای سال‌های بعد باشد.

وی افزود: منظور از تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، فراهم کردن شرایط شفافیت، لحاظ نمودن ریسک‌ها و مخاطرات و همسوسازی فعالیت‌ها با اهداف حاکمیت است.

پورمحمدی تصریح کرد: ما در صدد هستیم که فرآیندها را کوتاه و شفاف کنیم و هیچ روندی برای پنهان‌کاری امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به اعطای نقش و مأموریت بیشتر به استان‌ها در راستای موضوع اصلاح ساختار بودجه تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز