خبرگزاری کار ایران

فاطمه مقیمی تاکید کرد:

کاهش سهم ایران از بازار منطقه در سال آینده/ ضرورت ایجاد شبکه مالی با کشورهای عضو اکو

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۵۸

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است سال آینده سهم ایران از بازار منطقه باز هم کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فاطمه مقیمی درباره عبور از تحریم‌ها و شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: در شرایط موجود اتفاقات خوبی می‌توانست رخ بدهد. تحریم‌ها علاوه بر وجود آوردن مشکلات اقتصادی باعث بروز مشکلاتی در حوزه معیشت مردم شده است.

وی ادامه داد: بنابر آمارهای ارایه شده از سوی وزارت‌صمت؛ در بحث محصولاتی مانند سیگار و پالم افزایش تولید داشتیم و در برخی محصولات که می‌توانستیم با استفاده از شرایط موجود تولید خود را افزایش دهیم مانند خودرو و کامیون‌ها کاهش تولید داشتیم. در حوزه محصولات پتروشیمی نیز سال‌گذشته 22 میلیون تن صادرات داشتیم که از محل آن 12 میلیارد ارز وارد کشور شده است. عمده بازارهای ما از آسیای‌شرقی و اروپا بوده است.

رییس کانون زنان بازرگان ایران ادامه داد: در بخش گردشگری نیز تحریم‌ها باعث کاهش ورود توریسم به کشور شد و تحریم دارو و مشکلات آن نیز باعث شده در بخش توریسم درمانی که بیش از این وضعیت خوبی داشتیم شاهد کاهش باشیم. سال گذشته 4 میلیون و پانصد هزار توریسم وارد کشور شدند که بیشترین آن متعلق به کشور عراق با یک‌ میلیون و 600 هزار نفر بوده و پس از آن آذربایجان، کویت، چین و هند قرار دارد.

وی درباره اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر تشکیل یک سازوکار مستقل مالی گفت: پیشنهاد اخیر آقای ظریف مبنی بر ایجاد یک شبکه مالی با حضور هشت کشور عضو اکو یکی از یکی از پیشنهادهایی است که ما به آن نیاز شدیدی داریم و از سال‌ها قبل بحث آن مطرح بوده که متاسفانه تا امروز هنوز اجرایی نشده است. برای اجرای این سازوکار ما نیاز به تغییر برخی قوانین داریم.

مقیمی در پایان تصریح کرد: سال 2019 دو کشور ایران و لیبی کمترین میزان توسعه را در صنعت نفت داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود سهم ایران از بازار منطقه سال آینده نیز کمتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز