خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در وزارت امور خارجه:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آ‌زاد به سرمایه‌گذاران خارجی/ حضور سفرای خارجی در نمایشگاه اینوکس

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۰۶

رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی استان‌های وزارت خارجه اظهار داشت: رایزنی‌های هدفمند برای اعزام هیات سرمایه‌گذاران خارجی به مناطق مختلف کشور انجام شده است تا بتوانیم تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارغ از تحریم‌ها را به سرمایه‌گذاران سایر کشورها معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا کاظم محمدی در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و خصوصی سازی با بیان اینکه پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، حفظ استقلال اقتصادی مورد تاکید تمام مسئولان بوده که این موضوع بدون استفاده از تمام ظرفیت‌ها حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد اظهار داشت: در مناطق آزاد ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی وجود دارد که می‌توان توجه سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به این فرصت‌ها جلب کرد.

محمدی با بیان اینکه وزارت امور خارجه موظف است هیات‌های تجاری خارجی را با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی به کشور دعوت کند، گفت: سال گذشته معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه شکل گرفته و یکی از وظایف این بخش آشناسازی هیات‌های خارجی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها به ویژه مناطق آزاد است.

رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی استان‌های وزارت خارجه ادامه داد: رایزنی‌های هدفمند برای اعزام هیات سرمایه‌گذاران خارجی به مناطق مختلف کشور انجام شده است تا بتوانیم تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارغ از تحریم‌ها را به سرمایه‌گذاران سایر کشورها معرفی کنیم.

وی ادامه داد: از 9 محور مهم برگزاری نمایشگاه اینوکس در کیش، دو محور در حوزه وزارت خارجه است از این رو اقداماتی برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و جذب سرمایه‌گذاری در ابعاد جهانی را در این نمایشگاه دنبال می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه 25 مقام مسئول خارجی از جمله سفرا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت گفت: از سفرای برزیل، لهستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، قزاقستان، سنگال، گرجستان و ... برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

همچنین در ادامه این نشست ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه نوآوری عامل رشد و توسعه اقتصادی است گفت: اقتصاد نفتی نه تنها به نوآوری کمک نمی‌کند بلکه مانع از نوآوری خواهد شد بنابراین شاهد توسعه در کشورهای نفتی نیستیم.

وی ادامه داد: در ایران بروز اتفاقات سیاسی کمک کرده است که با کاهش درآمدهای نفتی به سمت نوآوری در اقتصاد حرکت کنیم و از آنجایی که سال 98 سال گذر از اقتصاد نفتی است می‌توانیم بخش‌های جدیدی از اقتصاد در کشور را فعال سازیم.

ناظمی تاکید کرد: صندوق نوآوری شکوفایی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و این صندوق کمک کرده تا شرکت‌های دانش بنیان بخشی از نیازهای خود از جمله نیازهای مالی را از این طریق برطرف کنند همچنین اخذ ضمانت‌نامه هم یکی از تسهیلاتی است که از طریق این صندوق‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود. در بحث توانمندسازی هم به شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های بلاعوض ارائه می‌کنیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از هزینه‌های آنها را پوشش دهیم.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق‌های نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: در راستای کاهش ریسک ایده‌ها چهار برابر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا بالاترین سطح حمایت از این شرکت‌ها را داشته باشیم.

ناظمی ادامه داد: در نمایشگاه امسال اینوکس هم شاهد افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان هستیم و در این دوره 27 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی 27 الی 30 آبان‌ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز