خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد؛

۴۲ میلیارد دلار ارزش تجارت مالی کشور در شش ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۵۸۷

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شش ماهه نخست امسال تجارت مالی کشور به 42 میلیارد دلار رسید که شامل 21 میلیارد دلار صادرات می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید زادبوم امروز در حاشیه همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری بخش کشاورزی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اوراسیا شامل پنج کشور می‌شود که جمع تجارت آنها در سال 2018 به 866 میلیارد دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: با اجرای تفاهم‌نامه تجاری اقتصادی اوراسیا 862 قلم کالا در فهرست مبادلات تجاری بین کشورهای عضو این اتحادیه قرار می‌گیرد و تا سه سال آینده شامل تجارت آزاد بین دو کشور خواهد شد.

زادبوم سهم ایران از بازار تجارت اتحادیه اوراسیا کمتر از سه درصد عنوان کرد و افزود: با امضای این موافقت‌نامه انتظار می‌رود میزان تجارت ما با کشورهای عضو 10 تا 15 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: البته با افزایش تعداد اعضای اتحادیه میزان تجارت با کشورهای عضو این اتحادیه برای ما نیز افزایش خواهد یافت.

زادبوم با تاکید بر اینکه موافقتنامه مذکور در مبادلات مالی و تسهیل در آنها اثرگذار نیست اظهار کرد: موافقت‌نامه تجاری اوراسیا مربوط به تعرفه‌های گمرکی شده و تسهیل در مبادلات مالی باید از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی و رایزنی در نقل و انتقال پول انجام گیرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، میزان مبادلات تجاری کشور در شش ماهه نخست امسال را 42 میلیارد دلار عنوان کرد.

زادبوم افزود: میزان صادرات در این بازه زمانی 21 میلیارد دلار بوده که از نظر وزنی افزایش 22.5 درصدی و از نظر ارزشی کاهش 10 درصدی داشته است.

وی درباره میزان واردات نیز گفت: از نظر وزنی در این بازه زمانی میزان وادرات تغییری نداشته اما از نظر ارزشی با کاهش 5.5 درصدی روبرو بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز