خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

جمعیت ۱۰۰ هزار نفری درگیر توافقات خارج از پروانه در منطقه ۲۲ تهران هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۲۰۹

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درباره حقوق مکتسبه در منطقه ۲۲ برای مردم قرار بر این است که توافقات با زمان‌بندی مشخص بررسی شود تا پس از آن در موردشان تصمیم گرفت. شاید در آن دوره برای ساخت برج ۲۰ طبقه توافق شده و بتوان امروز برای ساخت ۱۱ طبقه از آن مجوز صادر کرد.

فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای تعیین تکلیف بارگذاری اضافه بر ظرفیت منطقه 22 اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به پیش پروانه و پروانه‌های داده شده برای منطقه 22 ورود نمی‌کند چراکه مجوزهای قانونی برای ساخت و ساز را دریافت کرده‌اند و مجموعه شهرداری وقت تهران براساس مصوبات قبلی خود این مجوزها را صادر کرده است.

وی ادامه داد: اما در میان یکسری توافقات خارج از پروانه وجود دارد که میزان توافقات هم کم نیست و جمعیت حدود 100 هزار نفر را دربر می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این توافقاتی که منجر به پروانه هم نشده‌اند، ملاحظات حقوقی به وجود آورده‌اند از این نظر که تمام هزینه‌های مربوط آن انجام شده است و یکی از معضلات این است که این توافقات خارج از پروانه مربوط به تعاونی‌های متعدد است.

مالواجرد با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی بررسی این توافقات را به کمیته حقوقی در شهرداری واگذار کرده است، اظهار داشت: تا این بررسی‌ها در کمیته انجام بگیرد و آنچه می‌تواند منجر به اخذ پروانه شود را در کمیسیون ماده 5 مطرح و برای آن مصوبه دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری افزود:‌ مصادیق هر یک از این پروژه‌های مسکونی در منطقه 22 بسیار متعدد است و  شورای عالی مصوب کرده که دبیرخانه اقدامات و تخلفاتی مدیریت شهری وقت انجام داده را به مراتب بالاتر نظارتی و قضایی منعکس کند که این اقدامات انجام شده است.

وی تاکید کرد:‌ درباره حقوق مکتسبه در منطقه 22 برای مردم، قرار بر این است که توافقات با زمان‌بندی مشخص بررسی شود و پس از آن در موردشان تصمیم گرفت. شاید در آن دوره برای ساخت برج 20 طبقه توافق شده و بتوان امروز برای ساخت 11 طبقه از آن مجوز صادر کرد.

مالواجرد با اشاره به این موضوع که طولانی شدن روند تصمیم گیری برای منطقه 22 باعث شده محل تخلف برای عده‌ای و فروش واحدهای بی‌پروانه به مردم شده است، گفت: درباره این موضوع پیگیری مجدد از شهرداری تهران کرده‌ایم که هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف برای اصلاح نقشه‌ها و توافقات خارج از پروانه اقدام کنند.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری همچنین درباره آخرین تصمیمات شورای عالی شهرسازی درباره ساخت و ساز مسکن در پیکانشهر اظهار داشت:  100 هزار متر مربع اراضی برای اجرای طرح پیکانشهر وجود دارد و  مصوبه شورای عالی درباره پیکانشهر تراکم 200 درصد را نظر گرفته اما پیرامون پیکانشهر احتمالا امکان افزایش تعداد طبقات وجود دارد.

وی درباره تعداد واحدهای مسکونی قابل احداث در پیکانشهر گفت:‌ باید طرح تهیه شود و تعداد واحدها با تراکم 200 درصد بستگی به متراژ تعیین شده برای نقشه‌های این منطقه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز