خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی غدیر در شش ماه اول سال خوش درخشید/ سود آورتر از گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۲۲۸

جلسه بررسی عملکرد 6 ماهه پتروشیمی غدیر و بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد 6 ماهه با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و نمایندگان سهامدار عمده و مدیرعامل ، اعضاء هیات مدیره ، معاونین و مدیران شرکت پتروشیمی غدیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه بررسی عملکرد 6 ماهه پتروشیمی غدیر و بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد 6 ماهه در روز دوشنبه مورخ 13/8/1398 در سالن اجتماعات شرکت سرمایه گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تامین با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و نمایندگان سهامدار عمده و مدیرعامل ، اعضاء هیات مدیره ، معاونین و مدیران شرکت پتروشیمی غدیر برگزار شد.

غدیر طی 6 ماهه اعلام کرده است که مبلغ 3,975,787 میلیون ریال PVC فروخته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 72 درصد افزایش را نشان می دهد که تا پایان سال پیش بینی افزایش قابل توجهی را نسبت به عملکرد 6 ماهه نخست سال در بودجه اصلاحی خود منظور نموده است.

مقدار تولید طی 6 ماهه عملکرد 98، بالغ بر 55,076 تن تولید PVC بوده است که نسبت دوره مشابه سال قبل دارای رشد بوده و برای سال 98 نیز پیش بینی رسیدن به ظرفیت طراحی دیده شده است.

سود عملیاتی شرکت با رشد 353 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است که نام نیک مدیر عامل شرکت عمده عوامل دستیابی به این موفقیت را بهبود ضرایب مصرف ، کاهش هزینه تعمیرات ، کاهش قطعات و لوازم یدکی کارخانه بدلیل کمترین توقف تولید در طی چند سال اخیر، کاهش هزینه خدمات پیمانکاری ، بهینه سازی حامل های انرژی و کاهش 11 درصدی برق مصرفی و نیز کاهش 9 درصدی سایر سربار تولید  برشمردند.

همچنین نام نیک به تحول صورت گرفته در معاونت بازرگانی و استفاده از نیروهای متخصص در این بخش مهم شرکت اشاره نمود که این رویکرد منجر به تغییر در ترم و نحوه فروش، افزایش قدرت رقابت با سایر رقبا داخلی و شناسایی بازارهای جدید فروش های صادراتی و جذب مشتریان جدید گردیده که همین امر موجب ایجاد حاشیه سود مناسبتر نسبت به فروش محصول در داخل کشور شده است.

"شغدیر" توانسته است برای سهامداران خود به ازا هر سهم 656 ریال سود بسازد که بازده 238 درصدی نسبت به ذوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

با توجه به بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد 6 ماهه "شغدیر" سهامداران را امیدوار به دستیابی به سود مناسب برای سال 1398 می نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز