خبرگزاری کار ایران

رحمانی در دیدار با وزیر غذا و کشاورزی بلاروس:

ایران و بلاروس مایل به توسعه روابط در زمینه های مختلف هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۴۴

وزیر صمت که به چین سفر کرده شامگاه امروز دوشنبه در دیدار وزیر غذا و کشاورزی بلاروس با اشاره به اینکه دو کشور مایل به توسعه روابط در زمینه های مختلف هستند گفت: ایران مایل است بخشی از نیازهای خود را از بلاروس تامین کند.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی که به‌منظور شرکت در آیین گشایش دومین نمایشگاه واردات شانگهای و دیدار و گفت‌وگو با مقامات چین به این کشور سفر کرده عصر امروز دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای در دیدار «آناتولی خوتکو» وزیر کشاورزی و غذا بلاروس ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه‌های تجارت، صنعت، کشاورزی، دارو و عرصه های علمی انجام شود.

وی با اشاره به عضویت ایران به اتحادیه اوراسیا افزود: پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا فرصت بزرگی برای همکاری میان کشورهای عضو این اتحادیه است.

وی ضمن طرح پیشنهاد صادرات گوشت گاو و محصولات کشاوری ایران به بلاروس، خواستار هماهنگی و همکاری بخش های مختلف و کارشناسی دو طرف برای بررسی های قرنطینه و بهداشتی و همچنین ایجاد تسهیلات لازم برای تقلیل هر چه بیشتر موانع بانکی و مالی میان دو کشور شد.

رحمانی همچنین خواستار همکاری و تقویت هماهنگی طرف بلاروس برای فعالیت شرکت های ایران با شرکت های بلاروس شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، حجم تجارت دو جانبه بین دو کشور را در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور، زمینه های همکاری می تواند بسیار گسترش یابد.

«آناتولی خوتکو» وزیر کشاورزی و غذای بلاروس هم در این دیدار گفت: در حال حاضر بیشترین همکاری بلاروس و ایران در بخش کشاورزی و تجاری است و ایران در حال حاضر به بلاروس میوه و خشکبار صادر می کند این در حالی است که ایران تا سال ۲۰۱۷ کالایی به بلاروس صادر نکرده بود.

وی ادامه داد: امیدوارم با این جلسه بتوانیم رابطه تجاری بین بلاروس و ایران را گسترش دهیم برای ما هم فرصت خوبی برای صادر کردن کالا و تولیدات بلاروس به ایران فراهم شده است.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چین و همچنین شرکت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای عصر امروز دوشنبه وارد این شهر در جنوب شرق چین شد.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از فردا ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در شانگهای آغازبکار می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز