خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی در قطر مطرح کرد:

واردات فناوری بدون بومی‌سازی به نفع شهروندان نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۹۳۳

وزیر ارتباطات گفت: وارد کردن فناوری بدون بومی سازی به نفع شهروندان نیست و فقط منابع سرشاری را نصیب شرکت‌ها و کارتل‌های اقتصادی می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در میزگرد ویژه وزرا در اجلاس شهر امن و هوشمند قطر سخنرانی ضمن ارائه تبیین مفهوم انسان مدارانه نسبت به شهر هوشمند، تاکید کرد: هوشمندسازی ابزار توسعه شهری پایدار است نه هدف آن و بنابراین توسعه فناوری باید در خدمت انسان و بر مبنای نیازهای واقعی شهروندان صورت گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: صرف وارد کردن فناوری هوشمندسازی از طریق کارتِل های بزرگ و بدون توجه به اقتضائاتِ نیازهای بومی، منافع سرشاری را نصیب این شرکت‌ها می کند، اما شهروندان لزوما سودی نمی برند.

وی افزود: ما معتقد به مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم و دو عنصر شهروند هوشمند و حاکمیت هوشمند لازمه هوشمندسازی مدیریت شهری است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت های فناورانه ایرانی در عرصه نوآوری و خلاقیت در سال‌های اخیر اعلام کرد به دنبال ایجاد چندین هزار شغل برای جوانان ایرانی در عرصه هوشمندسازی مدیریت شهری هستیم.

وزیر ارتباطات با توصیف ابعاد توسعه شهر هوشمند در تهران و مشهد و سایر کلانشهرهای ایران، تاکید کرد: هوشمندسازی فضای شهری در ایران در حوزه های محیط زیست از جمله کنترل آلودگی هوا، مدیریت منابع آب و انرژی، حمل و نقل و اقتصاد در دستور کار دولت قرار دارد و پروژه های متعددی در این زمینه مستعد حضور سرمایه گذاران بین المللی است.

حضور ایران در مانور امنیت سایبری دوحه 

وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر درباره چگونگی شرکت در مانور امنیت سایبری این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

 آذری جهرمی  در ادامه سفر خود به دوحه ظهر امروز با السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر دیدار کرد و در این دیدار که وزرای بهداشت و کار و امور اجتماعی قطر همچنین مشاور وزیر دفاع این کشور حضور داشتند، وزرای دو کشور آخرین وضعیت روابط دو جانبه تهران-دوحه را بررسی کردند.

در جریان این جلسه کاری، آذری جهرمی و جاسم بن سیف السلیطی جزئیات همکاری های موجود و آینده دو کشور در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تفصیل بررسی کردند.

طرفین درباره شرکت نمایندگان ایران در مانور امنیت سایبری قطر که به زودی برگزار می‌شود و برگزاری نمایشگاه اختصاصی شرکت‌ها و استارت آپ‌های ایرانی در دوحه برای معرفی توانمندی‌های آنان به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی به توافق رسیدند. همچنین نحوه مشارکت شرکت‌های ایرانی در برگزاری جام جهانی فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز