خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق خبر داد؛

ساخت نیروگاه ۵۲۶ مگاواتی سوریه توسط ایران/معافیت ۸۶۲ قلم کالا از تعرفه

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۱۰

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق متکی به منابع داخلی است، گفت: حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از گردش مالی برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی به بازارهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر برق سوریه و معاون وزیر برق عراق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از میزبانی این مهمانان و همچنین وزیر امور زیربنایی ارمنستان که به زودی به ایران خواهد آمد، ابراز خرسندی کرد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۶۰ شرکت تولیدکننده ایرانی و ۳۶ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه حضور دارند، افزود: اکنون شاهد رشد این صنعت زیربنایی در کشور هستیم و دست‌اندرکاران صنعت برق و انرژی نیز حضور فعالی در بازارهای منطقه‌ای دارند.

وزیر نیرو در ادامه به تحولات صنعت برق در عراق اشاره و تصریح کرد: در آستانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم و امیدواریم از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار در منطقه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه برق در همکاری بین کشورهای منطقه نقش مهمی دارد، افزود: ما در حال ساخت یک نیروگاه ۵۲۶ مگاواتی در سوریه هستیم. همچنین در زمینه بازسازی تجهیزات صنعت برق این کشور فعالیت داریم و همچنین به دنبال اتصال برق از سوریه به عراق هستیم که این روند باعث یکی شدن کشورهای منطقه خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه صنعت برق متکی به منابع داخلی است، گفت: حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از گردش مالی برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی به بازارهای منطقه است.

وی در ادامه به عضویت ایران در اوراسیا اشاره و تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود ۸۶۲ قلم کالا از تخفیف و یا معافیت تعرفه‌ای برخوردار شوند.

وزیر نیرو گفت: هدف این است که بخش خصوصی و تولیدکنندگان بتوانند راحت‌تر در بازار ۱۲۰ میلیونی اوراسیا حضور یابند و چنانچه تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق کالای باکیفیت تولید کنند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در ادامه خربوطلی وزیر برق سوریه نیز با اشاره به اهداف خود با حضور در نمایشگاه صنعت برق ایران گفت: ما به دنبال ادامه همکاری برقی با ایران هستیم.

وی افزود: دیدارهایی با شرکت‌های ایرانی داشتیم که بتوانیم همکاری‌ها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز