خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آمار ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

فعالان اقتصادی قبل از خرید آمار از اعتبار فروشنده‌ها مطمئن شوند/ انتشار فهرست شرکت‌های مورد تایید در حوزه تهیه آمار اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۰۶

رییس مرکز آمار با بیان اینکه فهرست و اسامی شرکت‌های دارای مجوز در این حوزه در سایت مرکز آمار ایران اطلاع رسانی شده است، گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند هر گونه اطلاعات درباره این شرکت‌ها را از مرکز آمار ایران به دست بیاورند و پس از آن نسبت به همکاری با این شرکت‌ها اقدام کنند.

جواد حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فعالیت شرکت‌های خصوصی برای تهیه آمار در حوزه کسب و کار و فروش این آمار به فعالان اقتصادی اظهار داشت: فهرست و اسامی شرکت‌های دارای مجوز در این حوزه در سایت مرکز آمار ایران اطلاع رسانی شده است و متقاضیان می‌توانند برای همکاری با این شرکت‌ها از طریق اقدام کنند.

وی افزود: در این فهرست منتشر شده حتی مدت زمان گواهینامه و اعتبار مجوز این شرکت‌ها هم ذکر شده است.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به ارایه مجوز به گرایش‌های تخصصی و تفکیک گرایش‌ها در حوزه تهیه آمار توسط شرکت‌های بخش خصوصی گفت: گواهینامه‌ها در گرایش‌های مختلف ارایه می‌شود، هر مجوزی مربوط به یک گرایش خاص است و هیچ شرکتی نمی‌تواند با دارا بودن مجوز در یک گرایش خاص درباره گرایش دیگری نسبت به تهیه آمار اقدام کند.

حسین زاده ادامه داد: برای مثال مجوز برخی از شرکت‌ها تنها در تهیه آمار در حوزه کشاورزی است و این شرکت‌ها مجاز نیستند در سایر حوزه‌ها آمار تهیه و در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند.

وی با اشاره به روند نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی تهیه آمار برای جلوگیری از انتشار آمارهای نادرست در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: به صورت دوره‌ای بر نحوه عملکرد شرکت‌ها نظارت داریم و نظارت‌های سالانه هم انجام می‌شود. از سوی دیگر در موعد تمدید مجوزها، شرکت مورد نظر مدارک و اسنادی را باید ارایه کند تا روند تهیه آمار و سلامت آن را نشان دهد.     

حسین زاده با تاکید بر اینکه شرکت‌های بازرگانی و تجاری از صحت مجوزهای شرکت غیردولتی برای اخذ آمار در حوزه‌های مختلف مطمن شوند، ادامه داد: فعالان اقتصادی می‌توانند هر گونه اطلاعات درباره شرکت‌های دارای مجوز را از مرکز آمار ایران به دست بیاورند و پس از آن نسبت به همکاری با این شرکت‌ها اقدام کنند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز