خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا/ راه‌اندازی کریدور ریلی جدید مشترک میان ایران و کشورهای منطقه برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۴۳

معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: برای نخستین بار کریدور ریلی مشترک میان ایران و 4 کشور منطقه، حمل بارهای کانتینری چین به اروپا را برعهده می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» در سفر به آنکارا با اعلام خبر راه‌اندازی این کریدور ریلی، گفت: در نشست اخیر روسای راه‌ آهن‌های ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه سند ایجاد این کریدور ریلی به امضا رسید و شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که از طریق این کریدور بارهای کانتینری از چین به ترکیه و از آنجا به اروپا حمل شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق مهم، فصل جدیدی در مناسبات حمل و نقلی در این مسیر و میان کشورهای یاد شده است، افزود: این امر موجب توسعه همکاری‌ها و رونق اقتصادی در کشورهای مسیر خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس توافق انجام شده میان کشورهای مذکور، همه آنها حمل بار را با  نرخ یکسان در این مسیر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ابراز خرسندی همه حاضران دراین نشست نسبت به این توافق خاطرنشان کرد: قیمت مناسب و یکسان حمل بار در این مسیر می‌تواند رقابت خوبی را با کریدورهای رقیب در منطقه ایجاد کند.

رسولی با اشاره به فرصت‌های ارزشمندی که طی چند ماه گذشته در حوزه ریلی کشور به وجود آمده است، تاکید کرد: باید با جدیت، همدلی، همت بلند  و همکاری‌های گسترده در خانواده بزرگ راه‌آهن از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی و افزایش بهره وری شبکه و ناوگان خود مصمم است و با اتکا به نیروی متخصص و توانمند خانواده بزرگ راه‌آهن اعم از بخش غیر دولتی و همکاران این شرکت در این مسیر گام برمی دارد.

رسولی برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کارآمد در خانواده بزرگ راه‌آهن موجب بهره برداری شایسته از این فرصت به وجود آمده دانست و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های ریلی در این بخش برای توسعه هر چه بیشتر حمل ونقل ریلی در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده  و در دست اقدام، در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های هرچه بیشتر بخش‌های فعال در حوزه ریلی خواهیم بود.

مدیرعامل ر اه‌آهن در ادامه  هم افزایی، صمیمیت و جدیت در مسیر صنعت حمل و نقل ریلی کشور زمینه ساز حرکت در مسیر توسعه هر چه بیشتر حمل و نقل ریلی کشور عنوان کرد و اظهار داشت:  شرکت راه‌آهن تلاش می کند تا سهم بزرگی در توسعه و رونق اقتصادی کشور داشته و مانع از توفیق دشمنان در اجرای نقشه های خود برای فشار اقتصادی بر کشور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز