خبرگزاری کار ایران

نماینده کسبه پلاسکو در جمع خبرنگاران:

۹۰ درصد کسبه پلاسکو قید استفاده از وام دولتی زدند/ ساختمان پلاسکو قدیم پروانه ساخت نداشت

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۷۵۲

نماینده کسبه پلاسکو با اشاره به بدقولی‌های دولت در ارایه تسهیلات اظهار داشت: تنها 10 درصد کسبه از تسهیلات استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه بازدید از روند احداث ساختمان جدید پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان پلاسکو به پروژه ملی تبدیل شده است و شهرداری تهران از ابتدا وقوع این حادثه در صحنه فعال بوده و چند تن از نیروهای آتش نشانی هم در حین حادثه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: تمام آوار برداری و نخاله‌های موجود در پی وقوع این سانحه و ریزش ساختمان توسط شهرداری تهران با هزینه‌های خود سازمان انجام شد و شهرداری محل را برای احداث دوباره ساختمان آماده کرد .

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در هر دو بار تهیه نقشه، نقشه‌ها از طریق فراخوان تهیه شدند گفت: در حال حاضر کارهای صدور پروانه به سرعت در حال انجام است و پروژه خوبی ارایه شده و به تایید شورای شهرسازی در معماری رسیده است و امیدواریم این پروژه به نماد مهندسی کشور تبدیل شود.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه ساختمان پلاسکو دهه 40 هم پروانه نداشت و بدون پروانه ساخته شده بود گفت: امروز در دهه عرصه قانونمندی کشور هستیم و شهرداری مرحله به مرحله نسبت به صدور مجوزها اقدام می‌کند اما موضوع مهم کامل شدن نقشه‌هاست که پس از تایید نقشه‌های نهایی مجوز داده خواهد شد.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه پیمانکار ذیصلاح در راس این پروژه قرار دارد گفت: حضور پیمانکاران با صلاحیت خیال ما را راحت کرده است و امیدواریم هم حقوق شهروندان و هم مباحث مهندسی در این پروژه رعایت شود و شهروندان از آن رضایت کامل داشته باشند.

همچنین در ادامه، تهرانی نماینده کسبه پلاسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه مراحل اجرای کار سرعت گرفته است گفت: پس از گذشت سه سال وعده بهره‌برداری از این پروژه تا یکسال آینده را دادند که امیدواریم محقق شود.

وی افزود: طبق وعده بنیاد مستضعفان قرار بر این است که شهریور 99 ساختمان جدید پلاسکو مورد بهره برداری قرار بگیرد .

تهرانی با اشاره به وضعیت حال حاضر کسبه پلاسکو گفت: در حال حاضر 300 کسبه به صورت پراکنده فعالیت خود را ادامه می‌دهند و مابقی در مجتمع نور مستقر هستند.

نماینده کسبه پلاسکو با اشاره به بدقولی‌های دولت در ارایه تسهیلات اظهار داشت: 90 درصد کسبه پلاسکو قید اخذ تسهیلات از دولت را زدند و سنگ اندازی‌های متعددی برای دریافت بسته حمایتی دولت انجام شد و در نهایت ارایه تسهیلات از حالت ویژه به حالت عادی تغییر پیدا کرد و سود آن و شرایط آن مانند سایر تسهیلاتی که تمام بانک ها به افراد می دهند شد. بنابراین تنها 10 درصد از کسبه از تسهیلات استفاده کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز