خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با ایلنا:

اصرار بر تولید خودروهای قدیمی ارتجاع است/ سایپا و ایران خودرو، ۳ محصول جدید معرفی خواهند کرد/ سفارش قطعات خودرو جدید به قطعه‌سازان داده شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۶۷

دبیر انجمن قعطه‌سازان همگن گفت: برنامه زمان‌بندی خروج خودروها توسط ایران خودرو و سایپا به وزارتخانه اعلام شده و اکنون سایپا فعالیت‌های خود را بر روی دو خودروی جایگزین و ایران خودرو بر یک خودرو آغاز کرده است و قرار است به محض توقف تولید خودروهای قدیمی خودروهای جدید جایگزین آن شوند.

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال جاری گفت:این یک اصل در بازار خودرو است که خودروهای با پلتفرم‌های قدیمی که از استانداردهای روز دنیا عقب هستند و انتظارات مشتریان را برآورده نمی‌کنند و به لحاظ کیفیت نیز مورد رضایت مشتریان نیستند باید از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین شوند اصرار بر تولید خودروهای قدیمی یک نوع ارتجاع است و حذف خودروهای قدیمی جزو تصمیم‌های کلان کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مطابق اطلاعاتی که بنده دارم برنامه زمان‌بندی خروج این خودروها توسط ایران خودرو و سایپا به وزارتخانه اعلام شده و اکنون سایپا فعالیت‌های خود را بر روی دو خودروی جایگزین و ایران خودرو بر یک خودرو آغاز کرده و قرار است به محض توقف تولید خودروهای قدیمی خودروهای جدید جایگزین آن شوند.

محبی نژاد تصریح کرد: روز سه شنبه برخی قطعه‌سازان جلسه‌ای با مدیران ارشد سایپا جهت راه اندازی زنجیره تامین برگزار کردند و سفارشات تامین قطعات برای دو خودرو جدید به قطعه‌سازان داده شد اما اینکه آیا تولید این سه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا در زمان اعلام شده محقق شود یا خیر باید منتظر ماند.

وی در پاسخ به این سوال که خلاء ایجاد شده در بازار که به واسطه حذف این ۴ خودرو که از خودروهای پرتیراژ هستند چگونه پر خواهد شد؟ اظهار داشت: قرار است قسمتی از این خلاء با افزایش تیراژ خودروهای دیگر مانند تیبا و کوییک پر شود و بخشی دیگر با تولید خودروهای جدید، ضمن آنکه برنامه تولید خودروهای دیگر نیز آماده است که توسط خودروسازها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز