خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم خبر داد:

افزایش دو برابری اتوبوس‌های اعزامی از قم به نواحی مرزی عراق نسبت به سال قبل

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۱۴

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم گفت: در ده روز نخست اجرای طرح اعزام زائران اربعین، افزون بر ۱۱۴۸ سرویس اتوبوس از قم به نواحی مرزی عراق اعزام شده‌اند که این میزان قریب دو برابر تعدادکل سرویس‌های اتوبوسی ایام اربعین سال گذشته است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل جمالی اظهار داشت: در ده روز نخست اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی، افزون بر ۱۱۴۸ سرویس اتوبوس از قم به مرزهای چهار گانه مهران، خسروی، شلمچه، چزابه اعزام شده اند.
 
وی درتوضیحی مجمل درخصوص تعداد زائرانی که ازقم به وسیله اتوبوس طی ده روز گذشته به نواحی مرزی عراق اعزام شده اند نیز اظهار داشت : درهمین مئت افزون بر ۳۶۷۶۵  نفر زائر به چهار مرز مهران، خسروی، شلمچه و چزابه اعزام شده‌اند که در تمامی ایام اربعین سال گذشته، تعداد زائران اعزامی از قم افزون بر ۲۲۹۱۵ نفر بوده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم دربخش دیگری از بیاناتش با یادآوری این موضوع که امسال شاهد افزایش چشمگیر خیل عاشقان زیارت اربعین است، عنوان کرد: اما بحمدا.... و در سایه عنایات خاصه حضرت ابا عبدا....الحسین ع، تاکنون هیچ مشکلی درتامین اتوبوسهای مورد نیاز جهت اعزام زائران از قم به نواحی مرزی نداشته‌ایم.
 
جمالی درادامه ضمن اشاره به این موضوع که پیک ( تراکم عددی ) سفرهای اعزامی زائران قمی به نواحی مرزی عراق متعلق به روز پنج شنبه مورخ ۱۸ مهرماه سالجاری بوده است ، خاطر نشان ساخت : طی تاریخ یادشده افزون بر ۱۷۸ سرویس اتوبوس حامل تعداد ۵۶۹۶ نفر زائر ازقم به نقاط صفر مرزی عراق اعزام شده‌اند.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم همکاری و همراهی دفاتر حمل ونقل ، مالکان ناوگان و رانندگان اتوبوسرانی برونشهری را طی ایام سفرهای اربعین حسینی ع مناسب ارزیابی کرد و تصریح کرد: البته با هرنوع تخلف و تخطی از مقررات درلحظه برخورد ونسبت به اعمال قانون اهمال نخوهد شد.
 
وی افزود : طی ده روزی که از اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی(ع) به نواحی مرزی عراق میگذرد درراستای صیانت از حقوق زائران گرامی با دوشرکت متخلف برخورد شد.
 
جمالی ادامه داد : پس از احراز تخلف دوشرکت حمل ونقل مسافر نسیت به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقلی ) اقدام و طی احکامی جداگانه یکی از شرکتها به مدت یک ماه تعطیل ودیگری با اخطار جدی موظف به رعایت کامل قوانین و مقررات موضوعه شد.
 
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخاتمه عنوان کرد: باتوجه به اجرای سیتم ( هاب ) در سال‌جاری، عزیزان زائری که از مرز مهران قصد بازگشت به قم راداشته باشند ابتدا به شهر همدان و سپس به قم انتقال داده می شوند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز