خبرگزاری کار ایران

۸۸ هزار نفر زائر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۸۷

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ورود ۸۷ هزار و ۹۸۶ زائر پاکستانی از اول شهریورماه تا ۲۰ مهرماه از طریق مرز میرجاوه وارد این استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایوب کرد بیان کرد: پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه ورودی شرقی زائرین پاکستان عتبات عالیات به کشور، از اهمیت بسیاری برخوردار است بطوری که همه ساله با استقبال بسیار مطلوب در این استان شاهد افزایش ورودی زائران خارجی به کشور هستیم.
 
وی افزود: بر اساس آخرین آمار؛ ۳۹ هزار و ۵۸۴ نفر از زائران پاکستانی در این مدت با ۹۰۰ دستگاه اتوبوس این کشور وارد این پایانه مرزی شدند.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۴۸ هزار و ۴۰۲ زائر پاکستانی پیاده در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بعد از ورود، جابجایی آنان با هزار و ۱۰۱دستگاه اتوبوس ایرانی به شهرهای قم، مشهد و شلمچه انجام شده است.
 
 وی ادامه داد: هشت هزار و ۲۴۹ نفر زائر ایرانی نیز در این مدت با ۲۰۱ دستگاه اتوبوس به مرزهای غربی کشور  به ویژه پایانه مرزی شلمچه استان خوزستان اعزام گردیدند.
 
کرد از ورود ۷۸ زائر افغانستانی در این مدت از مرز میلک خبر داد و افزود: زائران این کشور دوست و همسایه نیز با سه دستگاه اتوبوس ایرانی به مشهد مقدس و از آنجا به مقصد شلمچه اعزام شدند.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش چشم گیر ورود زائرین پاکستانی و همچنین لزوم خدمت رسانی به هم استانی های عزیز، این اداره کل با تمام توان در خدمت زائرین محترم بوده و تمهیدات لازم جهت تامین ناوگان به منظور اعزام آنها به مرزهای غربی کشور و همچنین بازگشت آنان، در نظر گرفته شده است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز