خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن:

بیش از ۱۳۰ هزار نفر زائر اربعین در یک هفته با مسیرهای ریلی جابه‌جا شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۳۹

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در ایام اربعین ‌۹۴ هزار و ۱۸۶ زائر در مسیر رفت و ۳۵ هزار و ۹۷۷ زائر را در مسیر برگشت توسط قطارهای اربعین جابه‌جا شدند و جمعاً تا تاریخ مذکور ۱۳۰ هزار و ۱۶۳ زائر از طریق قطار سفر زیارتی خود را انجام دادند.

به گزارش ایلنا،  میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در تشریح آخرین وضعیت اعزام زوار از طریق قطار اظهار داشت: از ابتدای طرح اربعین ۹۸ (۱۵ مهر ماه) تا ساعت پایانی روز ۲۱ مهرماه، جمعاً ۳۴۳ رام قطار برنامه‌‌‌ای و فوق‌العاده برای جابه‌جایی زائران اعزام شد.
 
وی ادامه داد: در این ایام ‌۹۴ هزار و ۱۸۶ زائر در مسیر رفت و ۳۵ هزار و ۹۷۷ زائر را در مسیر برگشت توسط قطارهای اربعین جابه‌جا شدند و جمعاً تا تاریخ مذکور ۱۳۰ هزار و ۱۶۳ زائر از طریق قطار سفر زیارتی خود را انجام دادند.
 
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در مسیر تهران - خرمشهر - تهران ۲۹ رام قطار در تاریخ مذکور اعزام شد و ‌۹۲۹۸ زائر جابه‌جا شدند. افزود: در مسیر مشهد-اهواز-مشهد در این مدت ۲۶ رام قطار اعزام شد و ۲۳ هزار و ۷۶۲ زائر جابه‌جا شدند.
 
موسوی افزود: در مسیر تهران-‌اهواز‌-‌تهران از ۱۵ مهر تا ۲۱ مهرماه ۲۸ رام قطار اعزام شد و ۶۱۴۱ زائر جابه‌جا شدند. در مسیر همدان‌-‌مشهد و بالعکس نیز ۱۴ رام قطار اعزام شد و ۱۱ هزار و ۶۸۶ زائر جابه‌جا شدند.
 
وی گفت: در همین مدت در مسیر کرمانشاه-مشهد-کرمانشاه ۲۴ رام قطار اعزام شد و ۲۰ هزار و ۹۷۴ زائر جابجا شدند. در مسیر اهواز-خرمشهر-اهواز نیز ۳۶ رام قطار اعزام شد و ۴۱۴۹ زائر جابه‌جا شدند.
 
معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در مسیر خرمشهر-شلمچه-خرمشهر ۱۲۲ رام قطار اعزام شد و ۳۴ هزار و ۱۰۵ زائر جابه‌جا شدند.
 
به گفته موسوی طی همین مدت در مسیر تهران-کرمانشاه-تهران ۵۵ رام قطار اعزام شد و ۱۵ هزار و ۹۵۳ زائر جابه‌جا شدند.
 
معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر اصفهان-کرمانشاه- اصفهان ۶ رام قطار اعزام شد و ۸۷۹ زائر جابه‌جا شدند.
 
موسوی بیان کرد: همچنین در مسیر زاهدان - خرمشهر نیز تاکنون ۳ رام قطار اعزام شده است و ۳۲۱۶ زائر به خرمشهر جابه‌جا شدند. 
 
روز گذشته نیز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: شرکت ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل بازگشت زائران، در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری در مجموع تردد ۳۲ قطار را به صورت فوق العاده از شهرهای کرمانشاه، همدان و خرمشهر برنامه‌ریزی کرده است.
 
با احتساب ظرفیت این ۳۲ قطار فوق العاده در مجموع شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین حسینی ( ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ) به زائران خدمت رسانی می‌کند.
 
سال گذشته برای ایام اربعین ۲۹۶ هزار صندلی برای جابه‌جایی زائران حسینی اختصاص یافت اما با برنامه‌ریزی راه‌آهن امسال بیش از ۴۵۷ هزار صندلی برای هموطنان ظرفیت‌سازی شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز