خبرگزاری کار ایران

سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد رونمایی شد/ واردات قطعات بومى ممنوع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۱۳

مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و مسئولان معدنی امروز (چهارشنبه) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این مراسم سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها بیش از پیش اهمیت بومی‌سازی را آشکار کرد اما تا به امروز هیچ سیستم جامعی برای یکپارچه‌سازی اطلاعات تجهیزات ساخته شده و یا نیازهای فولادسازان وجود نداشت و واحدها به صورت جزیره‌ای در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این سامانه برای زنجیره تامین و مصرف‌کننده ایجاد شده است گفت: هدف این سامانه ذخیره اطلاعات سازندگان و نیازهای تولیدکنندگان زنجیره آهن و فولاد است به طوری که از سوی واحدهایی که تجهیزاتی را بومی سازی کرده‌اند را به نمایش گذاشته تا سایر واحدها بتوانند آ‌ن را شناسایی کنند و از سوی دیگر واحدها تجهیزاتی را که بومی‌سازی نشده است در این سامانه عنوان کرده و سازندگان نیز اگر توانایی تولید آن را داشته باشند اقدام کنند.

سبحانی برگزاری جشنواره بومی سازی، ایجاد صندوق پژوهش‌های نوآوری و مجموعه SPX از مجموعه اقدامات انجمن تولیدکنندگان فولاد در راستای بومی‌سازی عنوان کرد.

در ادامه مراسم رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه امروز شاهد چندمین محصول انجمن فولاد هستیم که خوش درخشیده است،‌گفت: امروز شاهد رونمایی و بهره برداری از سامانه جامع بومی سازی هستیم. این سامانه منجر به هم افزایی میان واحدهاى تولیدى و ساخت داخل می شود و انشااله به صنایع دیگر چون مس، سیمان و ... نیز تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: اطلاعات خوبى در ایمیدرو وجود دارد و ما موافق انتشار این اطلاعات هستیم و کمیته آن را تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت واردات قطعات بومى را ممنوع مى کند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات قطعاتى که در سامانه جامع اطلاعات زنجیره آهن و فولاد ثبت شود را ممنوع می کند.

وی اظهار کرد: باید همگرایی ایجاد شود و این اطلاعات که در ایمیدرو و واحدهای فولادی است در اختیار همگان قرار گیرد و ما با انتقال این اطلاعات به واحدهای فولادی موافق هستیم و کمیته ای هم برای انجام این کار تشکیل خواهیم داد. این سامانه مانع از واردات خواهد شد.

غریب پور ادامه داد: انجمن فولاد یکى از مهره هاى کلیدى ستاد زنجیره فولاد کشور خواهد بود، ستادى که یکبار دیگر ایمیدرو آن را احیا کرده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: در حاضر نیاز دلار صنعت فولاد در هر تن، ٧٥  دلار است در حالى که پیش تر این رقم ١۰۰ دلار بود. امیدواریم این سامانه بتواند این رقم را کاهش بیشترى بدهد.

وى افزود: ما در ٨ ماهه سال، ٦.٥ درصد رشد داشتیم و در صادرات نیز رشد خوبى داشته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز