خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

نفت ایران گارانتی شده است/ آی.پی.سی نفت را متعالی می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۶۸

مدیر عامل سابق شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم میزان آسیب پذیری صنعت نفت را در شرایط تحریم کاهش دهیم، گفت: اکنون اقتصاد بدون نفت تعریف شده ولی باید برای مکمل آن پلن‌هایی داشته باشیم که انعطاف پذیری و سیالیت داشته باشد.

سلبعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آسیب میادین با توجه به کاهش احتمالی تولید نفت اظهار داشت: تولید نفت در این سال‌ها فراز و فرود داشته است اما کاهش تولید به لحاظ فنی مشکل ایجاد نمی‌کند و می‌توانیم در حداقل زمان به تولید برگردیم. کما اینکه در یک دوره‌ای که قرار بود افزایش تولید داشته باشیم خیلی کم با مشکل مواجه شدیم، در هر صورت برخی مشکلات در عملیات طبیعی است.

وی افزود: اصل این است که ما باید بر اساس فراز و فرود و کاهش تولید به یک مدل برسیم و بپذیریم تحریم‌ها صنعت نفت ما را هدف گرفته است، چون این صنعت راهبردی و در صلح، امنیت و رفاه تاثیرگذار و پیشران اقتصادی است.

مدیر عامل سابق شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم میزان آسیب پذیری صنعت نفت را در شرایط تحریم کاهش دهیم، گفت: اکنون اقتصاد بدون نفت تعریف شده است ولی باید برای مکمل آن پلن‌هایی داشته باشیم که انعطاف‌پذیری و سیالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: به لحاظ فنی و عملیاتی کاهش تولید بازدارنده نیست، ضمن اینکه این سنگ‌اندازی‌ها ما را از حرکت باز نمی‌دارد، زیرا اراده‌ای در صنعت نفت وجود دارد که سبب می‌شود آسیب‌پذیری کم شود، همچنین می‌تواند یک فرصت باشد که خود را در برابر مشکلات گارانتی کنیم.

کریمی در ادامه با بیان اینکه اگر تحریم نبود ما با مدل جدید قراردادی که تعریف کرده بودیم به نتایج قابل قبولی در صنعت نفت می‌رسیدیم، یادآور شد: آی.پی.سی یک مدل تکمیلی و برطرف کننده نقاط ضعف بیع متقابل بود که اگر تحریم‌ها نبود در جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت بسیار موثر بود.

وی گفت: اکنون مزیت‌های رقابتی شرکت‌های پیشرو در امر توسعه و صنعت نفت به‌روز است، قائدتا یک GAP تکنولوژیکی وجود دارد که آنهم بازدارنده نیست اما وجود آن باعث می‌شود منافع حاصله زیاد شود. به دیگر سخن شرکت‌های داخلی می‌توانند موتور توسعه صنعت نفت را روشن نگاه دارند اما واقعیت این است که صنعت نفت یک صنعت بین‌المللی است و ملزومات آن را یک کشور به تنهایی نمی‌تواند تامین کند، هم کشورهای تولیدکننده و هم مصرف کننده در کنار هم می‌توانند این صنعت را رونق دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز