خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران:

فقط اسم بانکداری بدون ربا را داریم/ اسامی صادرکنندگان متخلف را منتشر کنید

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۵۸

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: در تمام کشورها بانک‌ها موتور تولید هستند اگر اسم نظام بانکی ما بدون ربا است بهتر است آن را تغییر دهیم و باربا بنامیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بهرام شکوری در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران درخصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر باز نگشتن ارز حاصل از صادرات گفت: مگر می‌شود صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانند اما به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند. به هر حال این ارز به کشور باز گشته اما ممکن است که از طریق سامانه نیما صورت نگیرد هر چند اکنون با نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد با سامانه نیما صادرکنندگان علاقه بیشتری به بازگشت ارز خود از این کانال دارند.

وی در خصوص جلسه‌ای که در آن یکی از مسئولان بانک مرکزی به جای انتشار اسامی صادرکنندگان فقط سر تکان داده گفت: مسئولین در کشوری که برادر رئیس جمهور آن به زندان می‌رود بهتر است به جای سر تکان دادن اسامی هر افرادی که ارز صادراتی را به کشور باز نگرداندند منتشر کنند. به واسطه تخلف چند نفر کل سیستم صادراتی کشور را زیر سوال نمی‌برند درخواست ما این است که اسامی این افراد منتشر شود و برخوردهای لازم با آنها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در تمام کشورها بانک‌ها موتور تولید هستند اگر اسم نظام بانکی ما بدون ربا است بهتر است آن را تغییر دهیم و باربا بنامیم شاید شرایط ما بهتر شود بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند و ملک بخرند در هیچ کجای دنیا فعالیتی که بانک‌های ما در راستای درآمدزایی انجام می‌دهند اتفاق نمی‌افتد.

وی در پایان اظهار داشت: پول یک نوع کالا است بنابراین وقتی قیمت تمام شده آ‌ن پایین باشد مصرف‌کننده و تولیدکننده از آن نفع می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز