خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی:

بانک‌ها به قانون ستاد تسهیل عمل نمی‌کنند/ همفکری با اتاق از فاجعه‌ای مانند پیمان‌سپاری و ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۱۷

نائب رئیس اتاق بازرگانی اظهار داشت: بانک مرکزی تا به امروز توانسته بازار ارز را به خوبی مدیریت کنند هر چند بانک‌های ما فاصله زیادی با نظام بین المللی دارند و اگر روزی درب‌ها باز شوند مشکلات نمایان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد انصاری نائب رئیس اتاق بازرگانی در جلسه هیات نمایندگان با اشاره به حضور عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در این جلسه گفت: به طور کلی نگاه اتاق به عملکرد ایشان مثبت است و امیدواریم به بانک‌ها سامان بدهند و به صورت موفق کار رگلاتوری را انجام دهند.

وی ادامه داد:‌ بانک مرکزی تا به امروز توانسته بازار ارز را به خوبی مدیریت کنند هر چند بانک‌های ما فاصله زیادی با نظام بین المللی دارند و اگر روزی درب‌ها باز شوند مشکلات نمایان خواهد شد.

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ادامه داد: اتاق بازرگانی در همان هفته اول اعلام ارز 4200 تومانی کمیته ارزی متشکل از صاحبنظران داخل اتاق و خارج آن را جمع کرد و به نتایجی رسید که آن را به صورت مکتوب اعلام کرده این سند نشان می‌دهد که اتاق می‌تواند همکار خوبی برای دولت و بانک مرکزی باشد و از فاجعه‌هایی مانند ارز 4200 سامانه نیما و پیمان‌سپاری ارزی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل یک قانون است ولی بسیاری از بانک‌ها از آن تمکین نمی‌کنند اتاق می‌توانست این موارد تخلف را به بانک مرکزی ارجاع  دهد اگر قانون باشد و بانک‌ها از آن تمکین نکنند اعتماد و اطمینان بخش خصوصی از بانک مرکزی سلب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز