خبرگزاری کار ایران

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد:

لزوم توسعه صندوق‌های خرد محلی برای کاهش حاشیه‌نشینی /نقش مهم زنان در تاب‌آوری در شرایط سخت

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۴۱

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: صندوق‌های خرد محلی در روستاها توانسته‌اند در کاهش مسائل حاصل از حاشیه‌نشینی شهرها موثر باشند، از این روز سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معصومه ابتکار امروز در همایش ملی صندوق خرد محلی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت کنونی از ابتدا تا به امروز توجه به توسعه روستاها و اشتغال روستایی بوده اظهار کرد: امروز شاهد نتیجه توجه دولت به روستا هستیم که خود را به صورت هم‌افزایی و هم‌پیمایی دستگاه‌ها برای بهبود زندگی روستاییان و رفع فقر در روستاها خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌هایی که در روستاها انجام می‌شود خانوادگی است و در این حوزه زنان از نقش و اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ابتکار با اشاره به اهمیت محصولات کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور گفت: محصولات کشاورزی ضمن تامین امنیت غذایی کشور در تولید آنها زنان روستایی سهم مهمی را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: نقش زنان تنها در تولید محصولات کشاورزی نیست بلکه در تاب‌آوری در شرایط سخت نیز با توجه به عوامل فرهنگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نقش زنان در کاهش آسیب‌های زیست محیطی

به گفته ابتکار، زنان روستایی در کاهش آسیب‌های زیست محیطی و بحران تغییر اقلیم موثر هستند.

ابتکار صنایع دستی و لباس‌های محلی را از فرصت‌های اقتصادی بزرگ در روستاها دانست و گفت: صنایع دستی و لباس‌های محلی که توسط زنان روستایی تولید می‌شوند منابع اقتصادی ارزشمندی هستند که می‌تواند فرصت خوبی را برای درآمدزایی برای آنها ایجاد کند چرا که استقبال خوبی از آنها در شهرها به عمل می‌آید.

امیدواریم بتوانیم شبکه‌سازی و بازاریابی را برای روستاییان فراهم کنیم

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی و بازاریابی محصولات تولیدی روستاییان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف شبکه‌سازی و بازاریابی را برای روستاییان فراهم کنیم و در این زمینه اینترنت و توسعه شبکه اینترنتی می‌تواند کمک مهمی باشد.

ابتکار ادامه داد: ظرفیت دیگری که در روستاها و در اختیار زنان روستایی قرار دارد تنوع زیستی و تولید گیاهان دارویی است که باید مورد توجه و آموزش آنان قرار گیرد.

وی توجه به گیاهان دارویی و تنوع زیستی را از یک سو ضامن حفظ محیط زیست و از سوی دیگر زمینه‌ساز توسعه اقتصادی روستایی عنوان کرد.

گیاهان دارویی می‌تواند منشأ تحول اقتصادی در روستاها باشد

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: گیاهان دارویی مصارف مختلفی در حوزه‌های بهداشت و درمان دارد که می‌تواند منشأ تحول اقتصادی در روستاها باشد.

ابتکار با بیان اینکه در حال حاضر توسعه صندوق‌های خرد 130 هزار زن روستایی را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: باید تعداد صندوق‌های خرد را در روستایی افزایش دهیم به طوری که هر زن روستایی امکان دسترسی و عضویت در این صندوق‌ها را داشته باشد.

نقش صندوق‌ها در کاهش حاشیه نشینی

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: صندوق‌های خرد روستایی توانسته‌اند در کاهش مسائل حاصل از حاشیه‌نشینی شهرها موثر باشند از این رو سرمایه‌گذاری بیشتر در این صندوق‌ها ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز