خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد:

جابه‌جایی 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور/کمترین مداخله را در حوزه پست خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۰۹

معاون وزیر ارتباطات گفت: سالانه نزدیک به 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که شرکت پست به تنهایی 800 هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم آغاز به کار پست اول که اولین اپراتور بخش خصوصی در این حوزه است، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویویی اظهار داشت: حوزه پست مقوله‌ای است که متاسفانه در وزارت ارتباطات مظلوم واقع شده است و باعث شده که به طور جدی به آن پرداخته نشود.

وی ادامه داد: از سال 93 که در دفتر تنظیم مقررات بحث آزادسازی پست مورد بررسی قرار گرفت، با وجود سختی این کار اما شاهد استقبال بخش خصوصی بودیم و امیدواریم اتفاق امروز شاهد رقابت و حضور دیگر اپراتورها در این عرصه باشیم.

فلاح جوشقانی با اشاره به حجم بالای مرسولات پستی در کشور گفت: سالانه نزدیک به 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که شرکت پست به تنهایی 800 هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند. فعالانی که خواهان حضور در این عرصه هستند باید با ارائه سرویس‌های نوین باعث تحول و گشایش مناسبی در این بازار شوند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: تنها نهاد حاکمیتی در این حوزه سازمان تنظیم مقررات است و ما قول می‌دهیم که کمترین مداخله را در این حوزه داشته باشیم. ما 80 تا 90 درصد از خدمات ارزش افزوده که پایه‌ای محسوب نمی‌شوند را آزادسازی کردیم که شرکتها فضای رقابتی لازم را داشته باشند. ما امیدواریم با توجه به اینکه این حوزه پتانسیل بالایی دارد، مردم استفاده لازم را از آن ببرند.

وی در پایان افزود: سازمان همزمان دو پروانه صادر کرد اما دوستان توافق کردند که به نام پست اول و پست دوم فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز