خبرگزاری کار ایران

مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی دیگر احضار نمی‌شوند/ احتراز از توقیف اموال، ماشین‌آلات واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۹۸

ظهر امروز طی مراسمی در وزارت صمت تفاهم‌نامه تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری کشور با قوه قضاییه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز طی مراسمی در وزارت صمت تفاهم‌نامه تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری کشور با قوه قضاییه به امضا رسید. در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام مظفری رئیس شورای حل اختلاف کشور و رضا رحمانی وزیر صمت برگزار شد، طرفین ایجاد زمینه صلح و سازش میان طلبکاران، بدهکاران واحدهای تولیدی و صنعتی و جلوگیری از احضار مدیران آنها که باعث عدم تمرکز آنها در امور مدیریتی می‌شود و احتراز از توقیف اموال، ماشین‌آلات و ادوات واحدهای تولیدی و صنعتی که موجب توقف فعالیت و تولید می‌شود را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه بیان کرد.

براساس این تفاهم‌نامه، وزارت صمت وظیفه تامین تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت شوراهای حل اختلاف همچنین شناسایی و معرفی شهرکها و واحدهای تولیدی و صنعتی برای استقرار این شوراها را برعهده دارد. مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه نیز براساس این تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف در شهرکهای صنعتی، واحدهای تولیدی، آموزش اعضا و کارکنان این شورا و نظارت بر عملکرد را برعهده دارد. برای حسن اجرای این تفاهم‌نامه و رفع موانع و مشکلات احتمالی نماینده تام‌الاختیار توسط هر یک از طرفین به عنوان کمیته مرکزی انتخاب می‌شوند ضمن اینکه در مراکز استانها، نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌نامه برعهده رئیس کل دادگستری و مدیرکل سازمان صمت آن استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز