خبرگزاری کار ایران

ستاری خبر داد:

دستیابی شرکت‌های دانش بنیان به توان ساخت رادارهای هواشناسی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۸۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: یکی از مهمترین مصوبه‌های این معاونت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در محیط‌های شهری است و از این رو بخشی از اراضی پردیس برای راه‌اندازی پارک فناوری پردیس اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان بسیار مهم است، اظهار داشت: زیست بوم اقتصاد دانش بنیان چیزی جز همدلی‌ها نیست و می‌توان با همکاری‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کرد و ظرفیت و توان آنها را افزایش داد.

وی با اشاره به امضای قرارداد با سازمان هواشناسی تاکید کرد: شرکت‌های داخلی توان تولید نرم افزارها و برای سازمان هواشناسی را دارند و نیازی به ورود آنها از کشورهای دیگر نیست و این سرویس‌ها در داخل کشور به راحتی قابل تولید است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تفاهم نامه دیگر این معاونت با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای برنامه‌های شهر هوشمند اظهار داشت: کارگروهی برای هوشمندسازی شهرها با وزارت راه و شهرسازی تشکیل دادیم و می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های داخلی در این مسیر حرکت کنیم.

ستاری با اشاره به مصوبه اخیر معاونت معماری و شهرسازی گفت:‌ یکی از مهمترین مصوبه‌های این معاونت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در محیط‌های شهری است و از این رو بخشی از اراضی پردیس برای راه‌اندازی پارک فناوری پردیس اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه قرارداد شرکت‌های دانش بنیان با سازمان هواشناسی در حال اجرا است گفت:‌ بر اساس 9 سرفصل این قرارداد رادارهای هواشناسی توسط متخصصین داخلی ساخته می‌شود و می‌توان از آنها در بحث‌های هواشناسی مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل استفاده کرد.

ستاری افزود: تفاهم‌نامه کارگروه مشترک طرح‌های هوشمند را امروز به امضا رساندیم که در قالب آن مبحث مربوط به الکترونیکی کردن بارنامه‌ها و هوشمندسازی جاده‌ها را دنبال می‌کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز