خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حافظت از محیط زیست:

دانش خود را ارتقا ندهیم در آینده با فاجعه روبه‌رو می‌شویم/ ۸۰ درصد از مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۱۷

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: اگر تجهیزات و دانش خود را ارتقا ندهیم در آینده با فاجعه روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عیسی کلانتری امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه تصور غلط ما در مورد اینکه همه چیز را می‌دانیم کشور را با مشکل عدیده‌ای روبرو کرده است، افزود: قابل پذیرش نیست در حالی که از علم و دانش روز در کشور بی‌بهره هستیم، از واردات آن خود را محروم کنیم.

وی ادامه داد: ما مجبور هستیم که دانش و تجهیزات خود را ارتقا دهیم وگرنه در آینده با فاجعه روبرو خواهیم شد.

رئیس سازمان حافظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه  سازمان دامپزشکی باید با محیط زیست نیز همکاری بیشتری داشته باشد افزود: بیماری‌هایی که در دام‌های اهلی ایجاد می‌شود بخش زیادی از حیات وحش را مورد تهدید قرار می‌دهد به همین دلیل سازمان دامپزشکی باید با ایجاد امنیت دامی کشور به حفظ محیط زیست نیز کمک کند.

کلانتری اضافه کرد: به عنوان مثال در مقطعی بیماری شایع در گوسفندان موجب از بین رفتن بخش زیادی از حیوانات حیات وحش شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی علاوه بر حوزه دام در حوزه حیوانات وحشی نیز مسئول است، گفت:‌ شما مسئول حفظ سلامت دام در حیات وحش نیز هستید و در این ارتباط باید دانش و علم خود را به روز کرده و از توانمندی‌های بین‌المللی استفاده کنید.

رئیس سازمان حفظ محیط زیست کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش دمای کره زمین اظهار کرد: اثرات افزایش دما و تغییرات اقلیمی در کشور ما شدیدتر است به نحوی که امروز شاهد از بین رفتن 80 درصد از مرجان‌های خلیج فارس هستیم.

کلانتری ادامه داد: تغییرات اقلیمی علاوه بر موجودات زنده بر بروز بیماری‌ها، بر درمان آ‌نها نیز اثر گذاشته و آینده کشور را با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

وی خطاب به دامپزشکی تاکید کرد: شما باید در حوزه تحقیقات نیز به دنبال توسعه باشید و قدم‌های محکم‌تری را در این حوزه بردارید.

کلانتری در پایان خود گفت: منظور از تحقیقات در حوزه د امپزشکی تولید واکسن نیست و باید خودمان را در زمینه تمام دانش‌های مربوط به بهداشت، درمان در حوزه دام و حیات وحش ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز