خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

دامپزشکی از بحران‌ها جلوتر است/ رونق تولید دام و طیور با وجود تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۰۷

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی موفق به رونق تولید دام و طیور و همچنین دریافت دبیرکلی سازمان جهانی بهداشت دام شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور امروز در همایش ملی روز دامپزشکی با تاکید بر اینکه کشورهای مختلفی به دنبال امضای تفاهم‌نامه بهداشتی در حوزه دام با ایران هستند، افزود: به رغم تحریم‌های شدید بر علیه کشورمان و به راه اندازی جنگ اقتصادی، کشورهای مختلفی خواهان امضای تفاهم‌نامه بهداشتی با ایران هستند و هم اکنون چندین تفاهم‌نامه نیز به امضا رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین میزان تولید در بخش دام و طیور کشور ما رونق پیدا کرده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه لازم است وابستگی به دانش و تکنولوژی نهاده‌ها و تجهیزات تولید و بهداشتی را در حوزه کشاورزی و  دام به حداقل برسانیم افزود: در حال حرکت به سمت آن هستیم تا با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی وابستگی خود را در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دام به حداقل برسانیم.

رفیعی‌پور افزود: به دنبال آن هستیم که با اصلاح و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید وابستگی به انواع نهاده از جمله واکسن و دارو را قطع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما بدون همکاری سایر دستگاه‌ها امکان اجرای اهداف حاکمیت را نداریم اظهار کرد: باید توجه داشته باشید که امور مربوط به دامپزشکی بدون همکاری قوه مقننه، وزارت بهداشت، محیط زیست و دیگر سازمان‌ها امکان‌پذیر نیست چرا که نمی‌توان اجرای وظایف ما را از آنها جدا کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت نحوه عملکرد دستگاه‌ها و همکاری آنها با یکدیگر برای گذر از بحران‌های موجود گفت:‌ تمام دستگاه‌های مختلف و مردم از خدمات دامپزشکی به یک اندازه منتفع می‌شوند و برای رسیدن به اهداف این سازمان همکاری همه دستگاه‌ها ضروری است.

رفیعی‌پور در پایان سخنان خود گفت: دامپزشکی در حال حاضر از بحران‌ها جلوتر است و دیگر هیچ بحرانی نمی‌تواند هزینه غیرقابل جبرانی را در این حوزه به کشور وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز