خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی گفت:

ملاک قیمت خرید تضمینی گندم تصمیم شورای اقتصاد است/ تداوم تامین نهاده‌های کشاورزی با ارز ترجیحی

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۷۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ملاک قانون تصمیم شورای اقتصاد است و مراحل قانونی تعیین قیمت خرید تضمینی گندم طی شده و سخنگوس دولت قیمت مصوب را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره‌برداری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران، درباره احتمال تغییر قیمت گندم، اظهار کرد: مصوبه دولت درباره قیمت خرید تضمینی گندم توسط سخنگوی دولت عنوان شده و این قیمت ملاک قانونی است.

 وی ادامه داد: ملاک قانونی شورای اقتصاد است و تعیین قیمت خرید تضمینی گندم مراحل قانونی خود را در این شورا طی کرده است. ما در شورای اقتصاد مفصل راجع به قیمت خرید تضمینی بحث کرده‌ایم و مصوبه شورای اقتصاد با حضور ما تعیین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره عملکرد این وزارتخانه در برخورد با تغییر کاربری و زمین‌خواری گفت: بر اساس قانون، مسئولیت تغییر کاربری در خارج از طرح‌ها بر عهده امور اراضی است.

وی ادامه داد: در تخلفات صورت گرفته سازمان امور اراضی با طرح شکایت به مقامات قضایی تشکیل پرونده می دهد و از این طریق مودر پیگیری می‌شود.

حجتی با اشاره به تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: همچنان نهاده‌های کشاورزی با ارز ٤٢٠٠ تومانی تامین خواهد شد.

گفتنی است؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت، اخیرا در جریان نشست خبری خود درباره نرخ تضمینی خرید گندم اظهار داشت:  بنابر مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم ۲ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شد و متناسب با سایر تورم‌ها و مسائل اقتصادی کشور چنین رقمی مشخص شد و امیدواریم که کشاورزان ما هم بتوانند منتفع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز