خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

بازار نهاده‌های دامی به ثبات تامین و قیمت رسید/ واردات نهاده‌های دامی از تمام بنادر اصلی کشور نتیجه بخش بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۷۳

در هفته گذشته دامداران و مرغداران به کمبود و گرانی برخی از نهاده‌های دامی معترض بودند. همزمان با این اعتراضات شرکت پیشتیبانی امور دام کشور از واردات نهاده‌های دامی از تمام بنادر اصلی کشور برای توزیع بهتره و سریع‌تر خبر داد. اقدامی که به نظر می‌رسد اثربخش بوده و به گواه دامداران و مرغداران بازار نهاده‌های دامی را به ثبات قیمت و عرضه رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هفته گذشته دامداران و مرغدارن مشکلاتی در تامین برخی نهاده‌های دامی از جمله ذرت داشتند که این امر منجر به افزایش قیمت ذرت تا 2 هزار تومان شده بود. نرخ مصوب ذرت یک هزار و 350 تومان است، اما قیمت این نهاده با افزایش 650 تومانی با قیمت 2 هزار تومان به دست مرغداران می‌رسید.

همزمان با این مشکلات مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: پیش از این ورود کشتی‌های غلات تنها به بندر امام انجام می‌شد، اما با اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل دسترسی مرغداران و دامداران به خوراک دام شرایط لازم برای ورود کشتی‌های حاوی محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور مهیا شده است.

حمید ورناصری افزود: علاوه بر بندر امام از ظرفیت بندر عباس، بندر چابهار، بندر امیر آباد و بندر نوشهر نیز برای پهلوگیری کشتی‌های حامل خوراک دام از جمله کنجاله سویا، جو و ذرت استفاده می‌شود.

مدت زیادی از این تصمیم نگذشته است که به اذعان دامداران و مرغداران مشکل تامین نهاده‌های دامی و قیمت آن‌ها حل شده و به عنوان مثال اکنون ذرت با ثبت سفارش قبلی با قیمت مصوب و در صورت خرید به روز از بازار آزاد حداکثر 300 تومان بالاتر از قیمت مصوب به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا دراین‌باره به خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی از شمال و جنوب کشور به سرعت و به میزان کافی در حال تامین است.

وی ادامه داد: تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران از شمال و جنوب کشور منجر به تعادل رسیدن بازار شده است.

به گفته وی؛ اکنون دامداران و مرغداران در تامین نهاده‌های دامی مشکلی ندارند و قیمت‌ها نیز مناسب است.

اسدالله نژاد در این ارتباط نهاده‌ دامی ذرت را مثال زد و اظهار کرد: در صورت ثبت سفارش ذرت دامی با قیمت مصوب و در مدت زمان 20 تا 25 روزه به دست دامداران مرغداران می‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر به هر دلیلی آن‌ها مجبور به تهیه ذرت از بازار آزاد شوند می‌توانند حداکثر 300 تومان بیشتر از قیمت مصوب به راحتی ذرت را تامین کنند.

افزایش 300 تا 500 تومانی قیمت مرغ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور درباره بازار مرغ نیز گفت: در روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده خرید از مرغدار درب مرغداری نسبت به ابتدای هفته 300 تومان افزایش یافته است.

اسدالله نژاد ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده نیز افزایش 500 تومانی داشته است.

وی  قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را 9 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را از 12 هزارو 500 تومان تا 15 هزار تومان عنوان کرد.

اسدالله نژاد تاکید کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ با در نظر گرفتن 10 درصد سود مرغدار 9 هزار و 500 تومان است.

وی افزایش قیمت مرغ به رغم رفع مشکلات تامین و قیمت نهاده‌های دامی را امری طبیعی دانست که نتیجه افزیش اندک تقاضا در بازار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز