خبرگزاری کار ایران

بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۳۶

قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه بندر چابهار، تخلیه متوازن کالاهای اساسی در بنادر جنوبی اتفاق خواهد افتاد و بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در بندر چابهار بیان کرد: بندر چابهار در حال تبدیل شدن به یک بندر مهم تجاری است که در کنار سایر بنادر جنوبی وظیفه تخلیه و بارگیری کالاها را بر عهده بگیرد.

بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی خواهد شد

او با اعلام اینکه مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی را بندر چابهار معرفی کرده ایم، تصریح کرد: این حرکت نویدبخش رونق و جهش اقتصادی خوبی برای این بندر خواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بنادر را جزو زیر ساختهای مهم تجاری دانست که رونق تولید و حفظ اشتغالزایی هدف آنها است و ادامه داد: استاندار و مدیران ذیربط نیز در تلاش هستند که این حرکت جدید برای بندر چابهار متوقف نشود.

مدرس خیابانی گفت: امیدواریم در آینده شاهد ترافیک سنگین بار در چابهار باشیم وایستگاه آغازین برنامه هایی که برای توسعه محور شرق است، چابهار باشد.

باید سایر زیرساختهای بندر چابهار به تبع پهلوگیری کشتی های کالاهای اساسی تامین شود

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص زیرساختهای این بندر بیان کرد: تلاش می کنیم سایر زیرساختهای این بندر به تبع پهلوگیری کشتی های کالاهای اساسی تامین شود که از جمله انها مراکز نگهداری و انبار است که در این راستا استاندار در حال تدارک نهضت عظیم انبارسازی است و حتی مخازن روغن و کارخانجات روغن کشی و فرآوری نیز باید در اینجا استقرار یابد.

با توسعه بندر چابهار، تخلیه متوازن کالاهای اساسی در بنادر جنوبی اتفاق خواهد افتاد

مدرس خیابانی بیان کرد: با انجام این اقدامات کل مجموعه بندر چابهار به عنوان یک زیرساخت تجاری در زمینه رونق و تولید منطقه و استفاده از ظرفیتهای منطقه و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد و هم تخلیه متوازن کالاهای اساسی در بنادر جنوبی اتفاق خواهد افتاد.

او با اشاره به اینکه حجم زیادی از تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی و شهید رجایی انجام می شود، افزود: بندر چابهار اینجا می تواند نقش آفرینی کند.

باید از فرصت تحریم برای تسریع در توسعه بندر چابهار استفاده کرد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فشار تحریمی و فضای محدودیت های بین المللی حرکت و سرعت پیشرفت را در منطقه چابهار بهبود می بخشد که از این فرصت باید استفاده کنیم.

سرعت تخلیه بار در بندر چابهار تاکنون قابل قبول بوده است

مدرس خیابانی ادامه داد: بندر چابهار به لحاظ تجهیزات بندری، تخلیه و بارگیری و انبارها هیچ کمبود و کسری ندارد و تا حالا همه کشتی ها با سرعت قابل قبولی تخلیه شده و محموله بار به انبارها منتقل شده است‌.

بندر چابهار دروازه تجارت به آسیای شرقی است

او با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، اضافه کرد: این بندر می تواند دروازه آسیا و اسیای شرقی را باز کند و باید نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز