خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

رد کمبود شکر در بازار/ فراهم شدن امکان خرید مستقیم شکر از کارخانه‌ها/ قیمت هر کیلوگرم شکر وارداتی و تولید داخل ۴۰۵۰ تومان

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۹۲

دبیر اجرایی انجمن صنایع قند و شکر ایران با تاکید بر اینکه بازار شکر متعادل شده است، گفت: صنوف به هر میزان که شکر نیاز داشته باشند می‌توانند از شرکت بازرگانی دولتی ایران یا به طور مستقیم از کارخانه‌ها قند تامین کنند.

بهمن دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه سالجاری عرضه شکر به انجمن صنایع قند و شکر ایران واگذار شده است، ‌اظهار کرد: تا شهریور ماه واردات و عرضه شکر فقط بر عهده شرکت بازرگانی دولتی ایران بود، اما از ابتدای شهریور این موضوع به انجمن واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های قند واردات شکر را انجام می‌دهند و علاوه بر آن تولید شکر داخلی نیز با اندکی تاخیر در کارخانه‌ها آغاز شده است.

به گفته دانایی؛ ‌به دلیل بارندگی‌های پایان سال گذشته و سال جاری برداشت چغندر قند که معمولا از نیمه شهریور ماه آغاز می‌شد به تاخیر افتاده است، ‌اما همین بارندگی‌ها منجر بهبود تولید شده است.

وی میزان نیاز کشور به شکر را 2.2 میلیون تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تولید داخلی شکر در سالجاری به 1 میلیون و 100 هزار تن برسد، همچنین بیش از 1 میلیون تن شکر وارداتی ذخیره شده، در بنادر یا در مسیر کشور است.

دانایی تاکید کرد: مجموع شکر تولیدی داخل و وارداتی نیاز کشور تا پایان خردادماه سال آینده را پاسخ خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید شکر در سال زارعی جاری و واردات آن، گفت: در صورت اجرای برنامه‌ریزها‌ی انجام شده تا 6 ماه اول سال آینده هیچ کمبودی در شکر نخواهم داشت.

دانایی این اطمینان را داد که در حال حاضر به هر میزان که صنوف به شکر نیاز داشته باشند می‌توانند از شرکت بازرگانی دولتی ایران یا به طور مستقیم از کارخانه‌ها قند تامین کنند.

وی افزود: صنوف با مراجعه با انجمن صنایع قند و شکر و ارائه مجوز می‌توانند درخواست خود برای دریافت شکر وارداتی را ارائه دهند انجمن در کمتر از 15 دقیقه رسید دریافت این کالا را برای آن‌ها صادر می‌کند تا با مراجعه به شرکت بازرگانی دولتی ایران شکر مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دانایی تصریح کرد: با توجه به اینکه شکر خارجی با ارز دولتی وارد می‌شود برای جلوگیری از فساد در خرید این کالا در سال جاری شدت کنترل و نظارت‌ها افزایش یافته است تا امکان فساد در عرضه و خرید شکر به حداقل برسد.

دبیر اجرایی انجمن صنایع قند و شکر ایران تاکید کرد: با آغاز تولید شکر داخلی صنوف می‌توانند مستقیم به کارخانه‌ها برای دریافت شکر خرید از آن اقدام کنند.

دانایی با تاکید بر اینکه شکر داخلی و وارداتی هر دو به قیمت مصوب عرضه می‌شود،‌ اظهار کرد: هیچ تفاوت قیمتی بین شکر داخلی و وارداتی نیست و هر کیلوگرم از این کالا باید 4 هزار و 50 تومان عرضه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز