خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به ایلنا:

محموله نهاده‌های آلوده هنوز در انبارها است/ تغییرات عمده در تولید خودروها در ماه‌های آینده/ جلوگیری از واردات ۲۰ محموله در ماه‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۰۹

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت از محیط زیست است و سازمان استاندارد به عنوان همکار وارد این پروسه می‌شود. در خصوص کیفیت بنزین تنها سه آزمایشگاه مورد تایید ما هستند و گزارشات آنها ملاک ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، وی ابتدا با تبریک روز بزرگداشت مولانا و تجلیل از نقش برجسته این شاعر ایرانی در فرهنگ کشور برنامه‌های این سازمان را برای روز جهانی استاندارد تشریح کرد.

پیروزبخت گفت: با توجه به مقارن شدن اربعین حسینی با این روز ما تصمیم گرفتیم که مراسم بزرگداشت روز استاندارد را در 16 مهر ماه در سالن اجلاس سران با حضور معاون اول رئیس جمهور برای دولت و مهمانان خارجی در سالن اجلاس سران برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر نظارت این سازمان بر واردات نهاده‌های دامی و جلوگیری از تکرار ورود ذرت‌های آلوده به کشور گفت: من اینجا این اطمینان را به مردم می‌دهم که سازمان به هیچ وجه از شاخص‌های خود برای نظارت بر روی مواد غذایی کوتاه نخواهد آمد. همان‌طور که ما سه سال ایستادگی کردیم که محموله آلوده به سم اسفولاتاکسین وارد نشود و حاضر نشدیم سلامت مردم را فدای مصلحت‌سنجی‌ها کنیم اکنون نیز اجازه ورود را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: متاسفانه محموله آلوده قبلی مرجوع نشد و هم‌اکنون در انبارهای بندر است اما حساسیت موضوع به حدی بود که این موضوع را مقام عالی‌رتبه‌ای مانند رئیس جمهور مطرح کردند و در جلسات مختلفی که در مجلس داشتیم نمایندگان نیز عملکرد سازمان ملی استاندارد را در این پرونده تایید کردند.

پیروزبخت در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا در خصوص زمان توقف تولید پراید گفت: مقرر شده که سازمان استاندارد از اول دی ماه 97 تا اول دی ماه سال جاری برنامه مطالعاتی خود را برای خروج خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم هستند به شورای عالی استاندارد ارائه دهد. بر همین اساس ما گزارشات خود را تنظیم کرده و در اولین جلسه شورای عالی که ماه آینده برگزار می‌شود آن را ارائه خواهیم داد و مطمئن باشید با مصوبات این جلسه تغییرات زیادی در بخش تولید خودرو صورت خواهد گرفت اما به طور حتم نمی‌توان یک‌شبه تولید یک خودرو را متوقف کرد بلکه طی یک بازه زمانی مشخص خودروساز موظف است پلکانی تولید خود را تا به صفر رسیدن کاهش دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص قانون هوای پاک و کیفیت بنزین گفت: مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت از محیط زیست است و سازمان استاندارد به عنوان همکار وارد این پروسه می‌شود. در خصوص کیفیت بنزین تنها سه آزمایشگاه مورد تایید ما هستند و گزارشات آنها ملاک ما خواهد بود.

پیروزبخت افزود: نحوه برگزاری آزمون نمونه‌برداری،‌ خود نمونه و ظرف نمونه‌برداری در نمره آزمون کیفیت بنزین بسیار موثر است و باید همه شرایط را لحاظ کرد تا بتوان قاطعانه گفت که کیفیت بنزین مورد تایید بوده یا خیر. من در این مورد حق را به وزیر نفت می‌دهم چرا که هر از چندگاهی این موضوع مطرح می‌شود در حالی که سازمان استاندارد تمام تلاش خود را می‌کند تا کیفیت بنزین منطبق با استانداردها باشد. نباید فراموش کرد که ما یکی از منتقدان کیفیت بنزین در سال 92 بودیم.

وی در خصوص استانداردهای ملی تولیدات داخل و واردات گفت: واردات، استانداردها و مقررات خاص خود را دارد ولی ما در حوزه واردات گندم با وزارت جهاد کشاورزی اختلاف داریم و همین موضوع باعث گله‌مندی دست‌اندرکاران شده است. من تاکید می‌کنم که تاکنون تغییری در استانداردهای مرتبط با اختلاف گندم رخ نداده و البته باید الک 2 در 20 برای گندم استفاده شود. این در حالی است که در استانداردهای جدید کدکس بین‌المللی غذایی و کشاورزی این استانداردها سختگیرانه‌تر شده است. این سازمان طی ماه‌های گذشته از واردات 20 محموله که بیشتر آنها غذایی بوده جلوگیری کرده است که برخی از آنها نیز گندم بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد استاندارد نان گفت: ما در این مورد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت برای بازنگری در استاندارد نان داشتیم و همچنان این همکاری ادامه دارد و به زودی استاندارد جدید آن منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز