خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار/ پیش‌بینی افزایش ۱۷ میلیون راسی جمعیت دام سبک در پاییز/ دولت به خرید دام از دامداران داخلی ورود کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۵۸

رئیس شورای تامین دام کشور از ادامه روند کاهش گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۷ میلیون راس به جمعیت دام سبک کشور با زایش پاییزه افزوده شود.

منصور پوریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مولدهای آماده زایش در گله‌های دام سبک بیش از ۱۷ میلیون راس است، اظهار کرد: اگر هر یک از دام‌های مولد آماده زایش دست کم در هر زایش یک بره داشته باشند در زایش‌های پاییزه حداقل ۱۷ میلیون بره به جمعیت دام سبک کشور اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: مرکز آمار اعلام کرده است تعداد دام سبک در خرداد ماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشته است، به نحوی که در مجموع تعداد دام سبک کشور به عدد ۶۴.۸ میلیون راس رسیده است.

به گفته وی؛ علاوه بر دام سبک شاهد افزایش جمعیت در دام‌های سنگین کشور نیز هستیم.

پوریان گفت: در حال حاضر جمعیت دام سنگین کشور نیز افزایش یافته و با انباشت دام سنگین در دامداری‌ها روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید دام در داخل کشور ادامه روند کاهش گوشت قرمز در بازار داخل را رقم زده است،‌ گفت: روند کاهشی قیمت گوشت دام سبک و سنگین در ایام پرمصرف مانند ماه محرم نیز ادامه داشت.

پوریان درباره آخرین قیمت دام زنده و گوشت قرمز تولید داخلی در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم دام سنگین با اوزان بالای ۴۰۰ کیلوگرم، ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان و با اوزان زیر ۴۰۰ کیلوگرم با قیمت ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود.

پوریان افزود: هر کیلوگرم لاشه دام سنگین در عمده فروشی‌ها ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس شورای تامین دام کشور قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک در اوزان ۵۵ تا ۷۰ کیلوگرم را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و اوزان کمتر از ۵۵ کیلوگرم را ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان عنوان کرد.

پوریان اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم  لاشه دام سبک در عمده فروشی‌ها معمولا دو برابر قیمت‌ دام زنده است.

وی اخبار افزایش تولید و کاهش قیمت را اخبار خوبی برای مصرف کننده دانست اما گفت که اگر دولت به خرید دام ورود نکند شاهد افت تولید داخلی خواهیم بود.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: این نگرانی وجود دارد که شرایط اقتصادی ناشی از کاهش قیمت دام زنده بسیاری از دامداران را از چرخه تولید حذف کند که منجر به افزایش وابستگی به واردات می‌شود.

پوریان بخشی از کاهش قیمت را مربوط به حجم بالای واردات دام زنده و گوشت قرمز دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز