خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت متن مطرح کرد:

انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از شرق هرمز؛ از ۱۸ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۰۲

مدیر عامل شرکت متن در مراسم امضای قرارداد طرح انتقال نفت از گوره به جاسک گفت: هزینه این طرح ۱/۸ میلیارد دلار و ۳۵۰ میلیارد تومان با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، تورج دهقانی در مراسم امضای قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو به منظور ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت از گوره به جاسک اظهار داشت: برای این منظور ۵۰ دستگاه پمپ طراحی و ساخته شده تا شاهد افتتاح این طرح عظیم باشیم.

وی افزود؛ طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک در شرق تنگه هرمز به طول ۱۰۰۰ کیلومتر با یک خط لوله ۴۲ اینچ در ۵ ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد، ۲ ایستگاه دریافت، ایستگاه اندازه گیری و نهایتا تاسیسات ذخیره سازی با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در مرحله ابتدایی، احداث اسکله و خطوط دریایی از جمله ملزومات طرح است.

مدیر عامل شرکت متن هزینه طرح را ۱/۸ میلیارد دلار و ۳۵۰ میلیارد تومان با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پروژه تدابیری اندیشیده شده، ادامه داد: در حال حاضر روند پیشرفت طرح مناسب است بابت تامین لوله به دلیل تحریم‌ها نگرانی‌هایی وجود داشت که با کمک متخصصین داخلی رفع شد و ظرف ماه‌های آینده شاهد پشرفت قابل توجه طرح خواهیم بود

دهقانی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها اجرایی شده و در 50 جبهه کاری پروژه دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: دو قلم اصلی اجرای پروژه لوله و پمپ بود که علیرغم استراتژیک و راهبردی بودن آنها وزارت نفت به توانمندی داخلی اتکا کرد و اکنون انتظار داریم سازندگان داخلی پاسخ اعتماد ما را بدهند و به موقع شاهد افتتاح پروژه باشیم.

وی افزود: برای این منظور 50 پمپ دو و نیم مگاواتی ساخته می‌شود که در هر ایستگاه 10 پمپ مستقر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پمپ‌ها برای اولین بار در این سایز در کشور ساخته شده و امیدواریم که به موفقیت قابل قبولی برسد و تا 18 ماه آینده تحویل داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز