خبرگزاری کار ایران

نماینده اسکان بشر ملل متحد مطرح کرد:

تلفات ۱۲۰ هزار نفری در ۱۰ سال گذشته ناشی از وقوع سوانح طبیعی در ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۰۹

نماینده اسکان بشر ملل اظهار داشت: عامل مهم در کاهش خسارات ناشی از سوانح طبیعی پاسخگو بودن سازه‌ها هستند و تجربه نشان داده سازه‌های حیاتی در بیمارستان‌ها در جریان وقوع حوادث و سوانح آسیب‌پذیر بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان اثنی‌عشری در اولین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با بیان اینکه شاهد تعدد و گستردگی سوانح طبیعی در کشور هستیم، اظهار داشت: تجربیات تلخی در مواجهه با سوانح طبیعی در ایران وجود دارد و خسارات زیادی به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: عامل مهم در کاهش خسارات ناشی از سوانح طبیعی پاسخگو بودن سازه‌ها هستند و تجربه نشان داده سازه‌های حیاتی در بیمارستان‌ها در جریان وقوع حوادث و سوانح آسیب‌پذیر بودند.

نماینده اسکان بشر ملل متحد با بیان اینکه باید به موضوع استحکام سازه‌ها در برابر حوادث توجه ویژه‌ای‌ داشت، گفت: دولت و بخش خصوصی برای بهبود تاب‌آوری سازه‌ها و مراکز حیاتی و بیمارستان‌ها باید طبق استانداردهای بین‌المللی عمل کند.

اثنی‌عشری با اشاره به ورود ادبیات مقاوم‌سازی در کشور، گفت: از سال 74 موضوع مقاوم‌سازی نهادینه شد اما نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد بلکه باید به موضوع خدمات‌رسانی پس از وقوع زلزله توجه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: در هنگام وقوع زلزله و حوادث باید بتوانیم به شرایط قبل از وقوع آن برگردیم. از این رو اسکان بشر ملل متحد اسناد خوبی در این باره تدوین کرده که یکی از آنها کاهش مخاطرات سوانح است که سرآمد آن کشور ژاپن است و در ژاپن در این باره سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام شده است.

همچنین در ادامه این مراسم مهمت امین آکسوگان سرپرست دفتر تهران برنامه اسکان بشر ملل متحد با بیان اینکه هر 10 سال یک بار شاهد وقوع سانحه طبیعی در ایران هستیم که وسعت آن بسیار زیاد است، گفت: در این مدت‌زمان تعداد تلفات ناشی از وقوع انواع سوانح طبیعی در ایران به 120 هزار نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: میزان قابل توجه خسارات باعث عقب‌ماندگی اقتصادی و اجتماعی ایران شده است.

وی با بیان اینکه متخصصان باید جلوی این خسارات مالی و جانی را بگیرند، گفت: باید تاب‌آوری شهرها و مناطق را در برابر وقوع انواع سوانح طبیعی افزایش داد.

اثنی‌عشری ادامه داد: از سال 2014 دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران راه‌اندازی شد، گفت: خوشبختانه در این مدت‌زمان توانسته‌ایم پروژه موفق را در این کشور به اجرا برسانیم و نهادهای بین‌المللی هم به عملکرد اسکان بشر ملل متحد در ایران اعتماد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز