خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

تخلیه روزانه ۱۲ هزار نهاده‌های دامی در بندر چابهار/ پهلوگیری اولین کشتی حامل محموله جو از اوکراین

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۰۶۱

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۱۲ هزار تن نهاده دامی در بندر چابهار با استفاده از مکنده‌های مدرن انجام می‌شود و در سریع‌ترین زمان بعد از انتقال به انبارها در سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تخلیه نهاده‌های دامی در بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار یکی از بنادری است که در ورود و تخلیه کالاهای اساسی نقش بسیار مهمی دارد و توانسته است در شرایط تحریم نقش مهمی را ایفا کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته بندر چابهار محل ورود و تخلیه دام‌های زنده وارداتی برای تامین گوشت قرمز کشور بوده است.

وی  جمعیت دام‌های زنده وارداتی از بندر چابهار 83 هزار راس عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز در بحث نهاده‌های دامی دولت ما را موظف کرده 50 درصد از نهاده‌هایی که توسط شرکت پشتییانی امور دام وارد می‌شود پذیرفته و آنها را تخلیه و در انبارها دپو کند.

آقایی ادامه داد: امروز نیز تخلیه اولین کشتی که حامل محموله جو از کشور اوکراین است را انجام داده و کشتی دوم نیز در این بندر پهلو گرفته و منتظر تخلیه است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین کشتی سوم که حامل نهاده ذرت دامی است آماده ورود به بندر چابهار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روزانه 12 هزار تن نهاده دامی در بندر چابهار تخلیه می‌شود افزود: تخلیه نهاده‌های دامی به وسیله مکنده‌های مدرن مستقر در این بندر به سرعت انجام می‌گیرد و برای توزیع به انبارها منتقل می‌شود.

آقایی ادامه داد: ما مشکلی در پهلوگیری کشتی‌ها و تخلیه آنها نداریم اما برای کاهش فاصله زمانی بین ورود کشتی‌ها به بندر از شرکت پشتیانی امور دام می‌خواهیم در انتقال نهاده‌ها از انبارها سرعت بیشتری داشته باشد تا از فضای آنها به خوبی استفاده کنیم.

به گفته وی شرکت‌های حمل و نقل مستقر در منطقه در حال همکاری برای تخلیه سریعتر کشتی‌ها هستند اما لازم است تعداد بیشتری از شرکت‌های حمل و نقل برای تخلیه نهاده‌های دامی به این موضوع ورود کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان میزان نهاده دامی در هر کشتی را 67 تا 70 هزار تن عنوان کرد و گفت: روزانه 12 هزار تن نهاده دامی از هر کشتی تخلیه می‌شود که سرعت بسیار بالایی در تخلیه غلات به شمار می‌رود و هر کشتی به طور متوسط 10 تا 12 روز در بندر می‌ماند.

آقایی اضافه کرد: در حال حاضر سه کشتی نهاده دامی از کشورهای اوکراین و فرانسه با بار جو و ذرت در بندر چابهار حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز